افزایش مصرف گازخانگی /کاهش یک درجه‌ای دمای اتاق ۶ درصد مصرف گاز را کاهش می‌دهد

رئیس اداره گاز اسدآبادگفت: به علت مصرف بیش از حد گازخانگی وضعیت گاز کشور در شرایط هشدار قرار دارد.

منصوربالاور, رئیس اداره گاز اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت:بیش از۷۰٪ از گاز کشور در بخش خانگـی مصرف می شـود و کشور به علت مصرف بیش از حد گازخانگی در شرایط هشدار قرار دارد.

او با بیان اینکه از شهروندان در خواست می شود تا حدامکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند,ادامه داد: استاندارد نبودن درب و پنجره‌های  ساختمان ها و درست مصرف نکردن گاز دو علت عمده هدر رفتن گاز در منازل اسـت.

رئیس اداره گاز اسدآباد اضافه کرد:از ابتدای دی ماه مشترکان خانگی که مصرف آن ها زیر۲۰۰ مترمکعب در ماه باشد هزینه ای پرداخت نمی کنندو گاز بهای آن ها رایگان است.

بالاور افزود: یک درجه کاهش دمای اتاق، ۶ درصد کاهش مصرف گاز را بدنبال دارد و شهروندان جهت کنترل دمای اتاق می توانند از دماسنج استفاده کنند .

او با تاکید بر استانداردسازی منازل از قبیل تعویض در وپنجره های فلزی با upvc و شیشه های دو جداره و عایق کاری دیوارها  ادامه‌ داد: استفاده از پکیج ساز و کار خاصی دارد و در هر خانه ای قابل استفاده نیسـت و توصیه ما استفاده از پکیج به شرط استاندارد بودن منازل است.

رئیس اداره گاز اسدآباد افزود:امسال قطعی گاز در اسدآباد نداریم اما اگر مردم صرفه جویی را رعایت نکنند احتمال افت فشار و یا قطع گاز وجود دارد.

بالاور با اشاره به  خدمت رسانی اداره گاز در روزهای کرونا بیش از گذشته بوده اسـت,افزود:شماره۱۹۴ به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشترکان است.

او همچنین عنوان کرد:از ادارات و نهادهای عمومی نیز می‌خواهیم با رعایت دمای بین ۱۸تا۲۱ درجه در صرفه جویی گاز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.