هشدار حیدرالعبادی درباره وارد کردن عراق به درگیری ویرانگر

نخست وزیر سابق عراق درخصوص کشاندن این کشور به درگیری ویرانگر هشدار داد و خواستار حمایت از حاکمیت بغداد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «حیدرالعبادی» نخست وزیر سابق عراق در پیامی توئیتری در نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت درخصوص نقض حاکمیت عراق هشدار داد.

او در پیام خود نوشت: امروز اولین سالگرد حادثه خونین بغداد است که در پی آن فرماندهانی به شهادت رسیدند که با ما برای شکست داعش جنگیدند. حاکمیت عراق و امنیت آن با این حادثه نقض شد.

او افزود: تنشی که نسبت به آن هشدار داده بودیم، هنوز هم نزدیک است عراق ومنطقه را وارد یک درگیری ویرانگر کند که با درایت، حمایت از حاکمیت کشور و منافع آن و پایبندی به چارچوب‌های دولت می‌توان بر آن غلبه کرد.

نخست‌وزیر سابق عراق پیشتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی العهد در مستند  «الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) اعلام کرد که صبح روزی که شهید سلیمانی ترور شد، با او قرار ملاقات داشته است.

او در این برنامه گفت: ساعت ۸.۳۰ صبح ۳ ژانویه با سردار سلیمانی قرار داشتیم و خبر حمله در نزدیکی فرودگاه را مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کنونی (مسئول اطلاعات سابق عراق) به من داد و از روی انگشتر فهمیدم که ایشان هدف قرار گرفته شده است.

ائتلاف پارلمانی فتح خواهان تحقیق و بازجویی از حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین این کشور به‌دلیل اظهارات اخیرش در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی شد.

همزمان با نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت مردم عراق از سراسر این کشور در حال تجمع در بغداد هستند تا با شهدا تجدید پیمان و این جنایت آمریکا را محکوم کنند. این تجمع قرار است ساعت ۱۳ به وقت محلی برگزار شود. سیل جمعیت مردم عراق به سوی میدان التحریر بغداد روان شده است.

برخی مقامات و رسانه‌های آمریکایی درخصوص حمله احتمالی ایران یا محور مقاومت برای گرفتن انتقام شهادت فرماندهان سخن گفته‌اند در حالی که مقامات نظامی ایران بار‌ها تاکید کرده‌اند که زمان، مکان و نوع انتقام را خود تعیین می‌کنند و گمانه زنی‌های غربی‌ها در این خصوص را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۰۰:۴۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
یخورده انصاف هم خوب چیزیه سردارما مهمان شما بود که شهید شد الان میترسید نترسید ایران بخواد جنگی هم انجام بده به شما اسیبی وارد نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ دی ۱۳۹۹
چطور وقتي داعشيا داشتن عراق رو ميگرفتن اصلا نگران نبودي
آخرین اخبار