عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی در گناوه ادامه دارد/ منشا آلودگی مشخص شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: هیچ گونه آلودگی ناشی از لکه های نفتی اخیر وارد دریا و اراضی کشاورزی اطراف نشده و عملیات جمع آوری تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه اظهار داشت: با دریافت گزارشات مردمی مبنی بر آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» شهرستان گناوه در روز چهارشنبه بلافاصله با همراهی کارشناسان این اداره با حضور معاون عمرانی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط در محل حضور یافتیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: این آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» در نزدیکی روستای چم شهاب و محمدصالحی بخش مرکزی شهرستان گناوه مشاهده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش آن و یافتن منشأ آلودگی آغاز شد.

او بیان کرد: بلافاصله برای تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان با معاون عمرانی فرمانداری شهرستان و همچنین حضور نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران در منطقه هماهنگی شد که همراه با ابزار لازم برای مهار این آلودگی در محل حضور یافتند.

عبدالهی ادامه داد: در این عملیات به منظور پیشگیری از گسترش آلودگی‌ها و ورود آن به دریا در سه نقطه بوم گذاری انجام شد و جست و جو برای یافتن منشأ آلودگی آغاز ولی به دلیل تاریکی هوا ادامه کار به روز پنج شنبه موکول شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه پیرامون علت این آلودگی نفتی بیان کرد: با پایش هوایی و زمینی انجام شده مشخص شد که شکستگی لوله‌های نفتی واقع در منطقه گلخاری در تاریخ ۱۱ دی ماه رخ داده که این شکستگی توسط شرکت نفت مهار اما پاکسازی لکه‌های نفتی ناشی از نشت لوله‌ها به خوبی انجام نشده و با توجه به بارندگی‌های اخیر لکه‌های نفتی باقی مانده از این نشتی با آب در بستر دره فصلی به سمت روستاهای چم شهاب و محمد صالحی جاری شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ماشین آلات شرکت نفت و گاز گچساران در محل آلودگی مستقر هستند و نفت‌های جمع شده را به تلمبه خانه گره منتقل می‌کنند که پس از جمع آوری لکه‌های نفتی، خاک‌های آلوده نیز جمع آوری خواهد شد تا به این تلمبه خانه منتقل شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با انجام اقدامات به موقع هیچ گونه آلودگی ناشی از این لکه‌های نفتی وارد دریا نشده و به اراضی کشاورزی اطراف نیز سرایت نکرده و فقط در بستر دره فصلی بوده که عملیات جمع آوری آن تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.