فعالیت بیش از ۲۰ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان همدان/ نرخ باسوادی در استان حدود یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۲۰ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در این استان فعالیت می‌کنند.

محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به این که توسعه سوادآموزی از برکات و دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: پس از صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی، در اجلاس جهانی نیز از این فرمان تاریخی الگو گرفتند.

پورداود با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی گام‌های سترگی برای ریشه کنی بی سوادی برداشته شده است به گونه‌ای که اکنون میزان سواد در کشور به ۹۴/۷ دهم  درصد رسیده است، ادامه داد:میزان سواد در استان همدان ۹۵/۶ دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری  ۹ دهم درصد بالاتر است.

او با بیان این که در سند تحول بنیادین نیز تأکید خاصی بر بحث سواد آموزی شده است، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از بسته‌های تحولی آموزش و پرورش طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی است که به منظور ریشه کنی بی‌سوادی به اجرا درآمده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که ۲۰ مراکز یادگیری محلی در نقاط مختلف استان فعال هستند، بیان کرد: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای از جمله برنامه‌های این مراکز است که علاوه بر سوادآموزی دنبال می‌شود.

پورداود با بیان این که میزان باسوادی در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی بی سوادی در سطح کشور و استان باشیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.