معاون استاندار سمنان مطرح کرد؛

بیکاری چالش اصلی سربازان وظیفه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه بیکاری چالش اصلی سربازان است، گفت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ سرباز در استان ترخیص می‌شوند که باید برای اشتغال آنان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در نشست مهارت‌آموزی و اشتغال نیروهای وظیفه مسلح استان ضمن بیان اینکه آموزش و مهارت‌افزایی سربازان وظیفه رویه جدید برای اشتغال‌زایی و رفع چالش بیکاری در استان است، اظهار داشت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان نیروهای مسلح استان ترخیص می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی اصولی برای آموزش و مهارت‌آموزی این افراد اقدام کنیم.

او بابیان اینکه تمام ظرفیت‌های آموزشی استان سمنان برای تحقق اجرای طرح مهارت‌آموزی و تحقق اشتغال سربازان وظیفه اقدام کنند، تصریح کرد: باید آموزش‌ها در محور صنعت و تولید و متناسب با بوم استان سمنان باشد و مدیران ادارات برای اشتغال‌زایی و رفع چالش بیکاری در جامعه تمام‌قد باید پای‌کار باشند.

او با تأکید بر اینکه گزارش مستمر عملکرد در اجرای طرح مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه از سوی دبیرخانه به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ارائه شود، افزود: تحقق ۱۰۰ درصدی اجرای طرح مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه در استان سمنان پیگیری شود ولذا باید بر اساس زمان‌بندی این طرح را اجرایی کرد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید با رویه‌های کارشناسی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی سربازان وظیفه پاکار باشند، یادآور شد: در شهرستان‌ها کمیته هم‌ردیف این کارگروه برای تحقق اجرای طرح مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه برگزار شود.

شریفی نژاد گفت: مهارت‌آموزی برای سربازان وظیفه، رویکرد نو برای اشتغال‌زایی است و تمام مدیران مربوط نسبت به تحقق این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام متاسفانه چیزی که به آن توجه نمی شود نیروی کار جوان است که اگر مشکل اشتغال حل شود یعنی : جهش تولید ، رونق اقتصادی ، کاهش تورم ، کاهش فساد با ازدواج به موقع ، کاهش اعتیاد ، کاهش طلاق ، دلسوزی برای نظام اسلامی ، آرامش روحی و روانی برای جامعه ، کاهش فرار مغز ها و نیروی کار مفید ، با توجه به پتانسیل منطقه کاهش وابستگی به نفت ، رفاه عمومی و ایجاد زمینه عدالت اجتماعی و اقتصادی و... که نیاز است برای دولتمردان کلاس آموزشی گذاشته شود و خبر نگاران آنها را بیدار کنند . چون هیچ گنجی به اندازه نیروی کار برای کشور مفید نخواهد بود و اقتدار یک ملت در سایه نیروهای جوان و کار آمد است . این گنج با دلالی ، رانت ، اختلاس و خروج ارز و طلا از کشور و ندانم کاری مدیران نظام در حال فرسودگی می باشد .