امام جمعه شاهرود:

قم و شاهرود میزبانان کنگره مقام علمی آیت الله شاهرودی تعیین شدند

امام جمعه شاهرود گفت: با توجه به شرایط موجود، مقرر شد تا کنگره بین المللی گرامی داشت مقام شامخ آیت الله العظمی شاهرودی در بهار و تابستان سال آینده در شاهرود و قم برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه کنگره تبیین شخصیت علمی کشوری و بین‌المللی آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، ابراز داشت: با توجه به شرایط جامعه این کنگره در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست را شاهرود و مرحله دوم را قم میزبانی خواهد کرد.

او با بیان اینکه مرحله اول این کنگره بین‌المللی در اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است، افزود: قم در تیرماه ۱۴۰۰ میزبان دومین مرحله‌ای کنگره بین‌المللی تبیین شخصیت اثرگذار آیت الله العظمی شاهرودی یکی از پایه گذاران راهپیمایی اربعین در تاریخ تشیع است.

امام جمعه شاهرود خواستار ایجاد کارگروه برگزاری این مراسم در درون شورای فرهنگ عمومی برای کمک به ستاد اجرایی کنگره بین‌المللی گرامی داشت مقام شامخ آیت الله العظمی شاهرودی شد و گفت: تولید سرمایه در زندگی طبیعی است اما در فرهنگ کارها کمی تفاوت دارد و ما باید به جنبه فرهنگی و علمی تولید نگاه کنیم که از این منظر، علما، و مفاخر شهر و دیارمان به نوعی تولیدات فاخر فرهنگی ما نیز محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه نسل امروزی بسیار نیاز دارد که مفاخر شناسایی و معرفی شود، تاکید کرد: برای تجلیل از مفاخر کشور از جمله آیت الله العظمی شاهرودی باید تلاش کرد تا تمام ابعاد شخصیت علمی فرهنگی اجتماعی سیاسی این عالم ربانی شناسایی و به نسل آتی منتقل شود زیرا همچنان ایشان ابعاد شخصیتی دارند که ناشناخته باقی مانده و این تلاش اهل فن را می‌طلبد.

او با بیان اینکه برگزاری نکوداشت آیت‌الله العظمی شاهرودی بسیاری از ابعاد علمی این عالم ربانی را می‌شناساند، تاکید داشت: خدمت بزرگ این کنگره می‌تواند شناساندن اهمیت زندگی این عالم ربانی و ادای حق مطلب درباره جایگاه علمی ایشان در جهان تشیع به ایران و سایر نقاط دنیا است.

انتهای یپام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار