کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی در فارس به روش صدور ویزای جعلی/ توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اتوبوس حامل ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در لارستان متوقف شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان لارستان، در این باره اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس - لارستان، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۳ هزار و ۹۳۰ ثوب پوشاک، ۱۱ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۶۰ عدد لنت خودرو فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مردم می‌توانند در حمایت ازکالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قراردهند.

کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی در فارس به روش صدور ویزای جعلی

رئیس پلیس آگاهی فارس از کشف کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریال به روش صدور ویزای جعلی در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک بعضی دفاتر تور‌های مسافرتی در راستای جعل اسناد، صدور ویزای جعلی و سوء استفاده از امتیازات و کلاهبرداری به وسیله اعمال متقلبانه، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: مأموران انتظامی با رصد عملکرد دفاتر مورد نظر و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت موفق شدند اسناد و مدارکی جعلی مبنی بر تخلف دفاتر تور‌های مسافرتی برای صدور ویزا جهت اقامت در کشور‌های مختلف را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در ادامه تحقیقات، ۵ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری به این شیوه از شاکیان صورت گرفته است، افزود: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر درباره کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در مهر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک واحد کارگاهی در حاشیه شهر مهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی با تکمیل تحقیقات خود به استقرار تعداد زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه تولید گچ پی بردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازدید از این محل ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است که این مورد در حوزه کشف جرایم اقتصادی اهمیتی دوچندان دارد.

کشف محموله یک میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله یک میلیاردی موتور خودرو خارجی قاچاق در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره کشف محموله یک میلیاردی قاچاق در فیروزآباد، اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲ دستگاه موتور خودرو خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را یک میلیارد برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۶۰ فقره سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۶۰ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان جهرم طی یک هفته گذشته طرح مبارزه با سارقان و مخلان نظم و امنیت در این شهرستان را اجرا کردند.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۱۷ سارق دستگیر و ۶۰ فقره انواع سرقت از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: تلفن ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در قیروکارزین

ماموران پلیس آگاهی شهرستان قیروکارزین یک دستگاه موتورسیکلت ۱۵۰ سی سی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را توقیف کردند.

سرهنگ حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران بصورت پوششی به محل مذکور اعزام و موتور سیکلت موصوف را که در حاشیه جاده متوقف بود، توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده مشخص شد که موتورسیکلت توقیفی فاقد هر گونه مجوز قانونی و گمرکی است، افزود: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت قاچاق را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یک میلیارد گردوی قاچاق در مرودشت

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان مرودشت محموله گردو قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی در محور مرودشت_اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ فرشید زینلی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۰۰ کیلوگرم گردو قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده برای سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

قاچاقچی ۶ تن آرد در دام پلیس کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف ۶ هزار کیلوگرم آرد قاچاق خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار اظهار کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار با ایجاد ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۶ هزار کیلوگرم آرد قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۱ متهم تحت تعقیب در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری ۱۱ متهم و محکوم تحت تعقیب در شهرستان سرچهان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی سرچهان درباره دستگیری متهمان تحت تعقیب در سرچهان، گفت: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی طی یک هفته گذشته موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهرستان سرچهان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه ۱۱ نفر از متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ لشکری  تصریح کرد: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی به منظورحفظ و ارتقای امنیت شهروندان به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

پایان کار شرور قانون شکن در عملیات ویژه پلیس کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری شرور قانون شکن در عملیات ویژه مأموران یگان امداد خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، شناسایی و دستگیری اینگونه افراد در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یکی از اراذل و اوباش که سابقه نزاع و درگیری، قدرت نمایی با سلاح سرد و مزاحمت برای شهروندان را در سوابق خود داشت، شناسایی و وی را طی یک عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه این فرد شرور و سابقه دار به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هنجارشکنان و کسانی که با اقدامات شرارت آمیز خود نظم و آسایش مردم را مختل سازند، قاطعانه و قانونی مقابله می‌کند.

توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز درباره توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در شیراز، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو تعدادی موتورسیکلت قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شهر شیراز، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران یگان امداد این فرماندهی پس از اخذ مجوز قضائی به محل اعزام و در بازرسی از انبار موفق به کشف و توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده برابر با نظر کارشناسان، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او، مبارزه با پدیده قاچاق را از مهم‌ترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالا‌های قاچاق بویژه موتور سیکلت‌های سنگین غیر مجاز، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده درباره پلمب واحد‌های صنفی در آباده، گفت: به منظور اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا در بین شهروندان و به منظور برخورد با صنوف متخلف، از ۲۵ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

او افزود: در این رابطه ۷ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مقررات و با دسور مقام قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی در این زمینه، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله ۲۲ تنی کنجد قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف یک محموله ۲۲ تنی کنجد خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون، ۲۲ تن کنجد خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.
سرهنگ مزارعی با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، اضافه کرد: ارزش محموله قاچاق کشف شده، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف پیکان حامل ۹۸ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از توقیف یک پیکان و کشف ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور نی ریز – داراب، به یک سواری پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

کشف داروی غیرمجاز در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف بیش از یک هزار عدد داروی غیر مجاز و قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا درباره کشف داروی غیرمجاز در فسا، بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش دارو‌های غیرمجاز و قاچاق توسط یک واحد صنفی در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

او افزود: با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان، واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه آن یک هزار عدد داروی قاچاق و غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه مقادیر زیادی اقلام دارویی غیر مجاز که در منزل مسکونی مجاور آن واحد صنفی نگهداری می‌شد نیز قبل از ورود مأموران انتظامی و بازرسان، توسط یکی از متصدیان به آتش کشیده و معدوم شد، افزود: در این راستا واحد صنفی پلمپ و ۳ نفر دستگیر و روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.