نحوه واگذاری خط آهن رشت - آستارا امروز بررسی شد

بررسی راهکار‌های نحوه‌ واگذاری طرح‌های خط آهن رشت - آستارا، اسکله‌ سرپوشیده‌ انزلی و بیمارستان جامع ۷۰۰ تختخوابی رشت به سرمایه گذار خارجی، از مصوبات امروز شورای برنامه ریزی گیلان بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست شورای برنامه ریزی گیلان  بر ضرورت رعایت مجموعه‌ ملاحظات فنی و محیط زیستی اجرای این طرح ها، به ویژه خط آهن مسیر ۱۶۵ کیلومتری رشت - آستارا تاکید کرد و گفت: جمع بندی مجموعه‌ نکته نظرات سازنده‌ اعضای شورا در بستر شکل گیری خرد جمعی می‌تواند عملکرد طرح‌های واگذاری به بخش خصوصی را بهبود بخشد.

او همچنین با اشاره به نقش خط آهن رشت - آستارا در تکمیل حلقه‌ی زمینی کریدور شمال - جنوب به الزامات و تاکیدات دولت برای اجرای هرچه سریعتر این مسیر پرداخت و افزود: گروه بین المللی KGPS در پی مذاکره با دولت، اعلام آمادگی کرده این طرح را در قالب تهاتر با نفت به انجام رساند و علاوه بر این در دیگر طرح‌های استان نیز مشارکت کند.

استاندار گیلان گفت: تعرفه‌ طرح‌هایی مانند اسکله‌ سرپوشیده‌ انزلی و بیمارستان جامع مرکز استان نیز می‌تواند در تعمیق تعامل این شرکت سرمایه گذار ایتالیایی در گیلان مثمر ثمر باشد.

زارع،  همچنین به تاکید رئیس جمهور مبنی بر افزایش شیفت‌های کاری ۲ پیمانکار طرح ساخت خط آهن رشت - بندر کاسپین اشاره کرد و افزود : مجموعه‌ نیرو‌های اثرگذار در این طرح مهم باید با تعامل جدی و منطقی روند اجرای این طرح مهم را تسریع و شرایط را برای افتتاح آن در بهار آینده فراهم کنند.

احمد دنیامالی، نماینده‌ انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تشریح الزامات فنی طرح احداث خط آهن رشت - آستارا افزود: برقی کردن مسیر برای افزایش توان حمل و سرعت قطار‌ها از موارد مهمی ست که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید علی آقازاده، از نمایندگان شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت دو خطه کردن خط آهن رشت - آستارا تاکید کرد و افزود: آینده نگری در طراحی این مسیر از الزاماتی است که می‌تواند زمینه‌ افزایش کارآیی آن را متناسب با ظرفیت‌ها مهیا کند.

محمدعلی محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز به تشریح اهمیت جایگاه استان در تکمیل کریدور نوستراک پرداخت و اضافه کرد: ارتقاء جایگاه ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران به ویژه در بخش ترانزیتی منطقه ایی و بین قاره ایی ایجاب می‌کند تا همه برای تسریع در تکمیل حلقه‌های زمینی و دریایی کریدور شمال - جنوب تلاش کنند.

آرش فرزام صفت، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز به تشریح نحوه‌ مشارکت سرمایه گذار شرکت بین المللی KGPS در خط آهن رشت - آستارا و دیگر طرح‌ها توسعه ایی گیلان از محل بند واو تبصره‌  یک قانون بودجه پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر سه طرح خط آهن رشت - آستارا، اسکله‌ سرپوشیده انزلی و بیمارستان جامع رشت، ۴۰ طرح دیگر برای معرفی و پیشنهاد به این سرمایه گذار آماده شده است که نهایی شدن آن می‌تواند تحولی در روند توسعه‌ی گیلان ایجاد کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.