برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در کنار پیکر شهید جعفر نوروزی در مسجد نبی اکرم(ص)

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کمانی ونوای کربلایی احمد یاری در مسجد نبی اکرم(ص) و هیئت فرهنگی مذهبی ریحانه النبی در کنار پیکر شهید جعفر نوروزی از شهدای تازه تفحص شده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ بعد از نماز مغرب و اعشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کمانی و نوای کربلایی احمد یاری در مسجد نبی اکرم صلی الله علیه و هیئت فرهنگی مذهبی ریحانه النبی برگزار شد.

در حین روضه خوانی برای حضرت زهرا (س) نوای یازهرا در بین مردم بلند شد و پیکر شهید جعفر نوروزی روی دستان بسیجیان به داخل مسجد وارد شد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) متبرک با حضور شهید جعفر نوروزی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در این مراسم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین آموزگار بانوان جهان است.

او ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دوران حیات خویش نمونه عصمت، صبر و ایثار بود و با شهادت مظلومانه و سیره زندگی خود به جهانیان آموخت هر کس به ریسمان الهی و خاندان نبوت تمسک جوید، بی تردید راه حق و حقیقت را برگزیده است و تا همیشه تاریخ در اذهان بیداردلان جهان زنده خواهد ماند.

او بیان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه‌ای تاریخی نیست؛ بلکه آموزه‌ای متعالی در باب دفاع از آرمان‌های دینی و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) است.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) متبرک با حضور شهید جعفر نوروزی

با ورود پیکر شهید جعفر نوروزی همه به دور این شهید حلقه زدند و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: با ورود این شهید به مراسم عزاداری مادرمان حضرت زهرا(س) جمع منقلب شد و این بخاطر وجود بابرکت و درجه رفیع شهید نزد خداوند است.

او ادامه داد: زمانی که حضرت زهرا(س) به شهادت رسید و فرزندانش به دور او جمع شدند امیرالمومنین به فرزندان گفت آرام گریه کنید چون مادرتان وصیت کرده کسی از غسل و به خاک سپردنش خبر نشود و برخی از شهدا این گمنامی را از مادرمان حضرت زهرا(س) آموختند و دعا کردند که هیچگاه پیکرشان یافت نشود.

پس از سخنرانی و روضه خوانی پیکر شهید جعفر نوروزی روی دستان بسیجیان و مردم از داخل مسجد به بیرون انتقال یافت و در ادامه این مراسم  کربلایی احمد یاری به نوحه خوانی پرداخت.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در کنار پیکر شهید جعفر نوروزی

پس از نوحه خوانی و سینه زنی عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) نذری های بسته بندی شده و بهداشتی در بین مردم پخش شد.

در پایان مراسم حامد مظفری مسئول پایگاه شهدای صنایع در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای برگزاری این مراسم از هیچ تلاشی دریغ نکردند و بسیجیان برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم پای کار بودند.

او ادامه داد: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بسیجیان جهت اینکه کسی بدون ماسک در مسجد حضور نداشته باشد برگزار شد.

مسئول پایگاه شهدای صنایع بیان کرد: غذاهای نذری در مکان کاملا بهداشتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی طبخ شده است و در بسته بندی های استاندارد بین مردم در پایان مراسم پخش شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.