خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خواستار صادرات یک میلیون راس دام مازاد هستیم

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران گفت: درخواست صادرات یک میلیون راس دام را مشروط بر عدم تغییر قیمت در بازار داخل اعلام کرده‌ایم.

فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از وضعیت مناسب بازار نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: بنابر آمار، وزارت جهاد کشاورزی ۱۸۰ هزار تن ذرت و جو و ۱۶۰ هزار تن کنجاله سویا برای عرضه در بین عشایر بارگذاری کرده که این امر تا حدودی التهاب بازار را کاهش داده است و امیدواریم با ورود محموله‌های جدید و بارگزاری برای عشایر، نگرانی‌ها در خصوص تامین نهاده رفع شود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمت نهاده چه می‌کند؟

او با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده دامی در بودجه سال آینده افزایش یافته است، افزود: گرچه تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در قانون بودجه سال آینده آمده است، اما معلوم‌ نیست که تبدیل نرخ قطعی شود یا خیر؟ حال با فرض بر اینکه افزایش نرخ ارز قطعی شود، قیمت نهاده به حدود ۶ هزار تومان می‌رسد که دولت مابه التفاوت آن را در قالب ریال باید پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


خرم قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود انباشتگی دام در دامداری‌ها، پیشنهاداتی مبنی بر صادرات یک میلیون راس دام مازاد به مسئولان وزارت جهاد داده شده است، اما مشروط بر اینکه در قیمت بازار داخل آثاری نداشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر دامداران متحرک در پایان تصریح کرد: از مسئولان وزارت جهاد در خواست مجوز صادرات یک میلیون راس دام را داریم، مسیر عرضه دام عشایر از بازار دام کشور جدا نیست چرا که دام عشایر به طبع این موضوع می‌تواند بازار خود را پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
خب مردم نتونن گوشت بخورن ما که دام دار هستیم باید جو رو ۴ برابر بخریم ولی هنوز گوشت از سه سال اخیر قیمتش افزایشی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام مرم بعلت گرانی گوشت در شهرستان ها استخوان می خرند . آنوقت فکر سود جویی و صادرات هستید اف بر شما . حداقل اقدام به خرید کنید و بجای گوشت های برزیلی و .. که نیاز به خروج ارز دارد گوشت ارزانتر در اختیار مردم بگذارید تا اندکی به نظام اعتماد پیدا کنند . وضع خطر ناک است مردم احساس می کنند که کشور بدست عده ای افتاده که در از هم سبقت می گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
حتی حرف صادرات دام وضع قیمت گوشت را بد و بدتر میکند شادو خرم باشید با بی خبری از وضع معیشت مردم...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۱۳:۴۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اضافه گوشت علت این است که این دولت لیبرال آنقدر فشار به مردم آورده و قدرت خرید کم شده و دست تو جیب مردم کرده که کسی نمی توند گوشت بخرد
آخرین اخبار