مصرف اینترنت کرمانشاه حدود ۲۰ درصد ظرفیت موجود است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه میزان مصرف اینترنت در استان را حدود ۲۰ درصد ظرفیت موجود دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه استان توان تامین ۱۰۵۷ گیگابایت بر ثانیه اینترنت در استان را دارد، گفت : این درحالی است که هم اکنون مصرف استان حدود ۲۰ درصد این ظرفیت است و عملا حدود ۸۰ درصد ظرفیت استان خالی مانده است.

او گفت : این حجم ظرفیت و این میزان مصرف در حالی است که با وجود کرونا و استفاده بیشتر از فضای مجازی، عملا پیک مصرف اینترنت را تجربه می‌کنیم و خوشبختانه ظرفیت بالایی داریم و مشکلی در این زمینه نیست.

بهنیا  از وجود ۲.۷ میلیون سیم کارت فعال در استان خبر داد و افزود: این تعداد خیلی بیشتر از جمعیت دو میلیون نفری استان است و بازهم بیشتر از این ظرفیت داریم و محدودیتی در این زمینه نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از اتصال سه هزار مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات بصورت رایگان خبر داد و افزود: مودم و اینترنت رایگان به حجم ۷۰ گیگابایت در اختیار این مدارس قرار داده شده است.

او با اشاره به استفاده معلمان و دانش آموزان از شبکه "شاد" ادامه داد: در همین راستان اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار داده شده است.

بهنیا با اشاره به وجود ۱۷۱۵ روستای بالای ۵۰ خانوار در استان گفت: تمامی این روستا‌ها به تلفن دسترسی دارند.

او افزود: تمام این روستا‌ها و ۶۰۰ روستای با جمعیت کمتر از ۵۰ خانوار نیز به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: هم اکنون ۸۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

بهنیا گفت: تمام این اقدامات در حالی است که طی حدود هشت سال گذشته افزایشی درتعرفه‌های اینترنت نداشته ایم و حتی در سه مرحله کاهش قیمت تعرفه داشته ایم تا مردم به راحتی بتوانند به اینترنت وصل شده و امور خود را انجام دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.