خبرهای آموزش و پرورش:

بازگشایی اختیاری مدارس از امروز/دهه فجر فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با برکات انقلاب

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۱ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد هستند، گفت: دانش‌آموزان کلاس اول با آموزش غیرحضوری به نقطه مطلوب نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از بازگشایی اختیاری مدارس در نقاط آبی و زرد استان بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت : باید بپذیریم که کیفیتی که در آموزش حضوری است در آموزش غیرحضوری وجود ندارد در آموزش حضوری دانش‌آوزان در محیطی امن امتحان می‌دهند و همه در یک تراز قرار دارند.

او گفت : مدارس از امروز برای دانش‌آموزان کلاس اول و دوم، دروس عملی هنرستان‌ها و مدارس عشایری و روستایی با جمعیت زیر ۵۰ نفر بازگشایی شده، البته برای حضور اجباری نیست و دانش‌آموزان به اختیار خود می‌توانند حضور یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ضدعفونی مدارس، افزود: از خانواده‌های می‌خواهم حضور دانش‌آموزان را جدی بگیرند امروز در مدارس حضور یابند خود از نزدیک چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مشاهده کنند و بعد برای حضور فرزند خود تصمیم بگیرند.

یزدان‌پناه ادامه داد: کلاس‌های درس را شیفت‌بندی شده و در تلاش هستیم که تعداد دانش‌آموزان را به کمتر از ۱۰ نفر برسانیم.

او افزود: همه متخصصان تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده‌اند که دانش‌آموزان کلاس اول با آموزش غیرحضوری به نقطه مطلوب نمی‌رسند.

یزدان‌پناه ادامه داد: مدارس از امروز به روی دانش‌آموزان و والدین باز است، اگر چنانچه خانواده‌ها به این نتیجه رسیدند که امکان حضور دانش‌آموزان در هر پایاه و رده‌ای وجود دارد، ما آماده‌ایم که مدارس را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دائر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه آموزش در شبکه شاد همچنان ادامه دارد، گفت: از ۳۲۷ هزار و ۳۷۲ دانش‌آموز استان ۲۹۵ هزار و ۴۴۲ نفر معادل ۹۱ درصد در شبکه شاد حضور دارند و حدود ۱۱ تا ۱۲ نفر از تلویزیون پیگیر آموزش هستند و همچنین ۱۴ هزار و ۷۷۹ نفر هم تا الان حضور برای رفع اشکال داشته‌اند و ۲ هزار و ۶۰۲ نفر نیز بسته‌های یادگیری را تحویل گرفته‌اند .

آشنایی جوانان با برکات انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا نسل جوان را با برکات انقلاب آشنا کنیم.

مجید یزدان‌پناه گفت: یادآوری مناسبت‌های سرنوشت‌ساز نظام در عین حال که وظیفه دینی، ملی و اخلاقی است، زمینه آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم خواهد کرد.

او با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ایام پیروزی انقلاب را به یاد ندارند و دهه فجر فرصت مناسبی است تا آن‌ها را با برکات انقلاب آشنا کنیم، افزود: نسل جوانان و آیندگان باید بدانند چه خون‌هایی داده شده تا امروز چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب را عزتمندانه و سربلند جشن بگیریم و با عزت سرمان را بلند کنیم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که کشور‌های قدرتمند دنیا نگاهشان به ما است.

او اشاره‌ای هم به قدرتمند بودن ایران اسلامی داشت و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها توانمند هستیم و در فهرست معدود کشور‌هایی هستیم که ادعای تولید واکسن کرونا را دارند. ضمن اینکه در حوزه‌های دیگر هم حرف‌های زیادی در دنیا برای گفتن داریم.

یزدان‌پناه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر برگزاری عالمانه و هنرمندانه دهه فجر امسال اشاره داشت و ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونایی باید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای روشنگری در مورد اهداف و آرمان‌های پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

او اشاره‌ای هم به فرصت‌های ایجاد شده از قبل شیوع کرونا در حوزه آموزش داشت و گفت: کرونا با وجود همه مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی جامعه قرار داده، ما را به سمت فضایی برده که به آن نیاز داشتیم، وقتی امروز ۱۳ میلیون دانش آموز در فضایی به نام شبکه دانش آموزی "شاد" گرد هم آمده اند یعنی از کرونا برای دگرگون کردن امر آموزش فرصت ساخته ایم که باید از ظرفیت‌های شبکه شاد برای بیان دستاورد‌ها و برکات انقلاب اسلامی به نسل جوان استفاده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار