در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود شورای عالی به پرونده تعیین حقوق اعضای هیئت علمی

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به پرونده تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی ورود کرده است.

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه دیوان عدالت اداری برای تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: وزارت بهداشت و وزارت علوم از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرده‌اند که موضوع تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی را بررسی کرده و به این امر ورود کند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: پس از بررسی نظر شورا را درباره این مصوبه به دیوان عدالت اداری اعلام خواهیم کرد، اما باید بررسی دقیقی در این زمینه صورت گیرد. زمانی که مقامات قضایی مصوبه‌ای را دارند دست دستگاه‌های اجرایی مانند وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در افزایش حقوق اعضای هیئت علمی بسته می‌شود.

کبگانیان درباره علت اعمال نشدن افزایش حقوق ۵۰ درصدی برای اعضای هیئت علمی و اقدامات بی نتیجه وزارت علوم در این راستا، ادامه داد: وقتی دیوان عدالت اداری این قسم احکام را صادر کرد با پاس کاری سازمان های مختلف مواجه می شویم. وزیر علوم متقاضی این افزایش حقوق از سوی سازمان برنامه و بودجه است، در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند وزارت علوم خودش باید این افزایش حقوق را از محل منابع اختصاصی تخصیص دهد؛ بنابراین باید اصل موضوع را حل کنیم تا دست دستگاه‌های اجرایی هم در این زمینه باز باشد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: نظر ما این است که حقوق اعضای هیئت علمی نیز باید همانند سایر ارگان‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار