معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور امروز در بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهرستان‌های همدان و نهاوند ضمن تقدیر و ابراز رضایتمندی از خدمات اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان روند ساخت طرح های، طرح اقدام ملی تامین مسکن استان همدان را مطلوب و شایسته ارزیابی کرد و گفت: بنیاد مسکن استان همدان به منظور  اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن علاوه بر کیفیت مطلوب، در خصوص اجرای عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی نسبت به سایر استان‌های دیگر پیشرو بوده  است.

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن
اوبا اشاره به ساخت شبکه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر همدان، وسهمیه این بنیاد از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی، ساخت ۱۳۸ هزار وا حد مسکونی است، افزود: ساخت ۳۷ هزار واحد مسکونی که متقاضیان آن آورده ۴۰ میلیونی واریز کرده اند، آغاز شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بر اساس طرحی جدید، افراد خود مالکی که آمادگی اجرای این طرح مسکن ملی را در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر دارند، تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار میگیرد تا در کنار خانواده بزرگ مسکن کشور اقدام به ساخت مسکن کنند.

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان هم گفت:آنچه که به عنوان برنامه در مجموعه بنیاد مسکن این استان تعریف شده است، ساخت یک هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است.

ظفری در این خصوص با اشاره به اینکه بر اساس آورده متقاضیان و ثبت نام‌های اولیه که انجام شده است بیان کرد:تخصیص طرح صورت گرفته و امیدواریم که با مساعد شدن شرایط آب وهوایی بتوانیم هر چه سریعتر طرح‌های مد نظر در سطح استان را عملیاتی کنیم.

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن

او بابیان اینکه در سطح ملی طرحی به منظور تأمین مسکن اقشار کم درآمد جامعه تحت عنوان اقدام ملی تولید مسکن در دست انجام است، ابراز داشت: بر همین اساس مسئولیت اجرای طرح در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار جمعیت به بنیاد مسکن واگذارشده و مسئولیت شهر‌هایی که جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان‌های کشور است.

این مسئول ادامه داد: در استان همدان بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی تاکنون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۵۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند.

او ادامه داد: تاکنون ۹۸۰ متقاضی جهت تکمیل پرونده به بنیاد مسکن شهرستان‌های استان مراجعه و ۸۷۸ متقاضی نیز نسبت به واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی مرحله نخست اقدام و برای ۸۵۰ متقاضی نیز تخصیص طرح شده اند.

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به مرحله چهارم طرح ملی مسکن، اظهار داشت: در مرحله چهارم نیز پیش بینی می‌شود با اقدامات لازم ۶۰۰ الی ۶۵۰ واحد به مجموع واحد‌ها افزوده شود.

اوبا اشاره به تفاوت‌های مسکن مهر با مسکن ملی بیان کرد: طرح ‌های مسکن ملی به قیمت تمام شده واگذار می‌شود و  تمام خدمات درطرح های مسکن ملی وجود دارد و به اینصورت  نیست اول مسکن ساخته شود بعد به فکر زیرساختها باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌های اقدام ملی مسکن تا سال ۱۴۰۰ بهپایان می رسد، افزود: :طرح های  حمایتی در دو قالب مسکن محرومین که مبتنی بر کمک های دولت تعریف می شود وطرح های  حمایتی که از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد توانسته  قیمت مسکن را به تعادل برساند.

ظفری ابراز داشت: به ازای هر واحد مسکن  محرومین تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و به ازای هر واحد مسکن حمایتی  ۱۵ میلیون از حساب ۱۰۰ حضرت امام پرداخت خواهد شد.

تامین زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به ثبت نام مرحله چهارم مسکن ملی، یادآور شد: برای ثبت نامهای مرحله چهارم باید تأمین زمین صورت بگیرد که شهرهایی داریم که اقبال عمومی بالا بوده و باید زمین تأمین شود.

ظفری افزود: از شنبه پایش مدارک و تشکیل پرونده متقاضیان مرحله چهارم مسکن ملی شروع خواهد شد و امیدواریم با تشکیل پرونده متقاضیان، بحث افتتاح حساب و واریزی‌ها را داشته باشیم که به دنبال تأمین زمین  باشیم.

 مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با اشاره به  تعیین تکلیف مسکن مهر همدان اضافه کرد: مسکن های مهر  تا پایان امسال به اتمام می رسد.

حسینی اظهار داشت:  ۶۳ واحد سه جانبه مسکن مهر در استان همدان باقیمانده که بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا چند روز دیگر به اتمام  خواهد رسید.

انتهای پیام/ج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.