شمس: لغو جام ملت‌های فوتسال آسیا تاسف آور است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا، توضیحاتی را بیان کرد.

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این موضوع برای فوتسال ایران و آسیا تاسف آور است، زیرا ما تمام برنامه‌های لیگ و تیم ملی را با جام ملت‌های آسیا تنظیم کرده بودیم. ایران دارای یک ساختار قوی در فوتسال است و ضرر نخواهد کرد، اما کشور‌هایی که روی این رشته سرمایه گذاری کرده اند سرخورده خواهند کرد. اگر مسابقات فوتسال آسیا با ۲ سال تاخیر  برگزار شود فاجعه باشد.

عضو کمیته فنی فوتسال ایران در ادامه بیان کرد: تیم‌هایی مثل لبنان و کویت سرمایه گذاری کرده اند و ۵ سال منتظر برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا بودند. کویت گران‌ترین مربی جهان را جذب کرده است. لبنان لیگ بسیار خوبی دارد. بازیکنان حرفه‌ای در لیگ لبنان حضور دارند. به نظر من AFC باید مسابقاتی را برگزار کند تا تیم‌های آسیایی سرخورده نشوند. اگر تنها ویتنام و ازبکستان برای حضور در جام جهانی انتخاب شوند صدای تمام تیم‌ها در می‌آید و ممکن است خیلی از تیم‌ها از فوتسال کناره گیری کنند. به اعتقاد من یک تورنمنت یک هفته‌ای با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند نجات بخش AFC باشد.

شمس در مورد فقدان بازی تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال ایران و اینکه آیا این موضوع به فوتسال ما ضربه خواهد زد یا خیر، گفت: هیچ کشوری در آسیا بازی دوستانه برگزار نمی‌کند. تایلند و ژاپن به صورت جداگانه یک تورنمنت داخلی برگزار کردند. آرژانتین قصد دارد راهی ازبکستان شود ما هم با هلند صحبت کردیم تا تیم ملی در اردیبهشت راهی این کشور شود. قرار است به دعوت تیم ملی هلند ۲ بازی دوستانه با این تیم انجام دهیم.

او ادامه داد: ۲ رقابت قرار است در تایلند برگزار شود. تیم ملی ایران هم به آن‌ها دعوت شده است. فنلاند، مالزی، تیم ملی تایلند و تیم ب تایلند در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. تیم ملی تایلند قصد دارد یک تورنمنت قبل از جام جهانی برگزار کند که ۱۶ تیم در آن حضور دارند. این مسابقات به نوعی شبه جام جهانی خواهد بود. فدراسیون تلاش خواهد کرد تا فقدان بازی دوستانه را جبران کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره اینکه آیا عنوان سومی جهان تکرار خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: لیگ ما قوی است. پنجمین لیگ قدرتمند جهان را در اختیار داریم، بنابراین از دل لیگ بازیکنان شایسته زیادی بیرون خواهند آمد. تیم مقاومت البرز که این هفته هم شگفتی آفرید ۳ الی ۴ بازیکن جدید به فوتسال معرفی کرده و این چشمه خروشان فوتسالیست هیچ وقت خشک نشده است. امیدوارم در چند روز آینده بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کند. ما باید به فینال جام جهانی فکر کنیم زیرا همه چیز مهیا است. ما لیگ را با تیم ملی هماهنگ کرده ایم و همه چیز تحت اختیار ناظم الشریعه است. با یک برنامه ریزی خوب می‌توان به جام جهانی فکر کرد.

او در خصوص احتمال لغو مسابقات جام جهانی فوتسال، گفت: این رقابت‌ها به هیچ وجه لغو نمی‌شود.

شمس در مورد سطح کیفی لیگ فوتسال، اظهار داشت: بازی افتتاحیه بین مس سونگون و سن‌ایچ را رصد کردم. خیلی بازی سطح بالایی بود. هر ۲ تیم با کیفیت هستند. از طرفی مقاومت البرز هم صدرنشین است. گیتی پسند و کراپ الوند هم مدعی هستند. امسال بر خلاف ۳ سال گذشته که تنها ۲ تیم مدعی بودند تعداد شانس‌های قهرمانی افزایش پیدا کرده است. قهرمان می‌تواند یکی از این ۵ تیم باشد.

او در زمینه ثبت نام فوتسالی‌‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، بیان کرد: با اساسنامه جدید امیدوار شدیم فوتسالی‌ها هم راهی به هیئت رئیسه پیدا کنند. اعضای مجمع باید رای دهند اما امیدواریم حتما یک فوتسالی انتخاب شود تا از منافع این رشته حمایت کند. امیدوارم با یک برنامه ریزی خوب باشگاه‌ها به حیات خود ادامه دهند و تیم ملی نیز از یک لیگ خوب بهره ببرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار