سرما و یخبندان در استان های کشور/ امداد رسانی به در راه ماندگان ادامه دارد + فیلم

بارش برف و افزایش سرما و یخبندان در برخی از استان های کشور موجب مسدود شدن برخی از مسیرها شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از صبح امروز بارش پراکنده در برخی مناطق شمال شرق روی داد و از شنبه هفته آینده تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف پیش‌بینی شده است.

 

ارتفاع یک متری برف در محور‌های روستایی مهاباد

 خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ۴۵ روستای این شهرستان شد که با تلاش راهداران مسیر ۱۰ روستا تاکنون بازگشایی شده است.

خادمی افزود: بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسیر مهاباد - بوکان (جاده برهان) نیز که از صبح امروز بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد و هم اکنون رفت و آمد در این محور و دیگر محور‌های مواصلاتی این شهرستان در جریان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: با توجه به تداوم کولاک شدید، رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، از جاده جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به هزار نفر در شب کولاکی سوم بهمن

ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با ورود سامانه بارشی و وقوع برف و کولاک، ۱۶ تیم عملیاتی و ۵ تیم پشتیبانی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان و در راه ماندگان به کارگیری شدند.

محبان افزود: با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان، ۲۵۰ خودرو رهاسازی شد و ۷۰ نفر نیز نجات یافتند.

آذربایجان شرقی قندیل بست

مردم شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان شرقی در شبانه روز گذشته شاهد بارش سنگین‌ترین برف زمستانی بودند.اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیشترین میزان بارش برف در استان در این مدت را از شهرستان سراب گزارش کرده است.

ارتفاع برف در گردنه‌ها و برخی مناطق روستایی استان به ۴۰ سانتی متر می‌رسد.

 

تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر منطقه سخت گذر لِبد کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری

 

بارش برف در ارتفاعات استان لرستان 

سرما و یخبندان در استان های کشور/ امداد رسانی به در راه ماندگان ادامه دارد + فیلم

اسکان ۳۵۰ نفر در محور تربت حیدریه - مشهد

احسان کریمی معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: در پی بارش برف و لغزندگی جاده مخور تربت حیدریه به مشهد برای دقایقی مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه این مشکل رفع شد.
 
او افزود: در طول این مدت ۳۵۰ نفر در سطح شهر و روستا‌های سرهنگ و گرماب و رباط سنگ به اماکن امن منتقل شدند و اقلام مورد نیاز بین آنان توزیع شد.

بازگشایی راه ۱۰۰ روستای شهرستان هوراند

رسول اسلامی رئیس اداره راه وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان هوراند گفت:به دنبال بارش برف و کولاک در روز‌های چهارشنبه و پنچ شنبه ۱۰۰ محور روستایی در هوراند مسدود شدند، که با تلاش و همت راهداران، همه محور‌ها بازگشایی شد.

او افزود:اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هوراند فعالیت خود را تا بازگشایی کامل محور‌های روستایی انجام خواهد داد.

بارش برف و کولاک شدید در سه روز گذشته در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی موجب کاهش شدید دما و یخبندان شد و راه صد‌ها روستای این استان را مسدود کرد.

امدادرسانی هلال احمر به ۴۲۱ نفر در راه‌های خراسان رضوی

معاون امداد و نجات خراسان رضوی گفت: طی چند چند روز گذشته در طول راه‌های خراسان رضوی ۴۲۱ نفر در راه مانده به مکان امن منتقل شدند.

او افزود: در این مدت ۱۷۵ بسته غذایی و ۱۴۰ تخته پتو بین در راه ماندگان در محور‌های مواصلاتی و برف گیر استان توسط امدادگران ۵ شعبه هلال احمر توزیع شد.

بازگشایی همه محور‌های کوهستانی رامسر

محمد آزاد فرماندار رامسر گفت:بعداز اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای سرد به شمال کشور و احتمال ریزش برف سنگین در محور‌های کوهستانی سه اکیپ در راهدارخانه‌های رامسر با تجهیزات و ماشین آلات راهداری به صورت تمام وقت مستقر شدند.

او با بیان اینکه عملیات برف روبی و نمک پاشی محور‌های کوهستانی در ساعات اولیه ریزش برف انجام شد، افزود: محور‌های اصلی جواهرده، جنت رودبار و اشکورات باتلاش بی وقفه راهداران باز و بازگشایی محور‌های فرعی نیز از صبح امروز جمعه آغاز شده است.

 

بارش برف در روستای برما - نکا - مازندران

راه ارتباطی ۷۰ روستای کردستان همچنان بسته است

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: علیرغم تلاش راهداران در روز گذشته و بازگشایی راه تعدادی از روستا‌های استان، همچنان راه ارتباطی ۷۰ روستای دیگر بخاطر بارش سنگین برف، بسته است.

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: صبح روز گذشته راه ارتباطی ۱۸۰ روستا به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود بود که راهداران تا شب گذشته مشغول بازگشایی مسیر‌ها بودند.

 

بارش برف در حرم مطهر رضوی

 

امدادگران پایگاه جمعیت هلال احمر پاسند شهرستان بهشهر ، شبانه با عبور از مسیر سخت و دشوار کوهستانی، بیمار بدحالی را در روستای پرکلا به بیمارستان خاتم شهرستان منتقل کردند.

 

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
فكر كنيم اين زمستون تا كلي تلفات نگيره ول كن نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
بارکلا
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
سرماتموم شده