آتش و خطر و آتش نشانان اهوازی که ۵ بار ناجی جان شهروندان شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۵ عملیات مهار آتش و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۵ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: وقوع آتش سوزی در ساختمان متروکه واقع در خیابان اصلی منطقه حصیر آباد در ساعت ۷ و ۳۷ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه آتش نشانان سریعا با تجهیزات لازم در محل حادثه حاضر شدند و با استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را مهار کردند، افزود: ساعاتی بعد و در ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه، ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات برای مهار آتش سوزی منزل مسکونی عازم خیابان مسجد در منطقه برومی شدند.

قنبری با اشاره به مهار آتش با استفاده از تجهیزات خاموش کننده بدون اتلاف وقت و پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان مسکونی بیان داشت: کارشناسان علت حریق را روشن بودن اجاق گاز و سرایت آن به پرده و لوازم منزل اعلام کردند، ضمن اینکه منزل مسکونی در ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه در خیابان ۳ نیشکر واقع در منطقه مهدیس به علت اتصال سه راهی برق در اتاق خواب دچار حریق آتش سوزی شد و شعله‌های حریق به سرعت در حال پیشروی بود که با حضور به موقع آتش نشانان آتش مهار شد و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری بعمل آمد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: یک دستگاه تیبا در ساعت ۲۰ و ۴۶ دقیقه در کوی عابدی که به علت نشت بنزین از قسمت انژکتور دچار آتش سوزی شده بود، با تلاش آتش نشانان و با ایمن سازی محل و استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان مهار شد، البته این حادثه آسیب جانی نداشت.

او ادامه داد: آتش نشانان یک حلقه مار سمی بر روی درخت دانشگاه شهید چمران اهواز در واحد تربیت بدنی را با استفاده از ابزار تخصصی به دام انداختند و به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.