ابول‌نژادیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مورد جدیدی از ابتلا به هپاتیت A در باغملک گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به بیان توضیحاتی درباره مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در روستای لالب باغملک پرداخت.

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در روستای لالب باغملک، اظهار کرد: در پی بروز علائمی مانند استفراغ، درد شکمی و اسهال در ۱۴ نفر از ساکنان باغ‌ملک خوزستان که کودکان زیر ۱۶ سال بودند تیم‌های واکنش سریع وارد عمل شدند.

او ادامه داد: مشخص شد که در حدود یک ماه پیش کودکی با این علائم به مرکز درمانی باغ‌ملک مراجعه کرده و سپس با اقامت در خانه اقوام خود در روستای لالب باغ‌ملک سبب انتشار بیماری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در حال حاضر در این روستا اقدامات لازم در زمینه کلر سنجی آب شرب، آهک پاشی و بیماریابی خانه به خانه انجام شده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: هم اکنون از میان ۱۴ کودک بستری در بیمارستان ۱۰ نفر مرخص شده‌اند و چهار کودک دیگر روند درمان را طی می‌کنند.

او تاکید کرد: بیماری هپاتیت A در منطقه کنترل شده و مورد جدیدی از ابتلا گزارش نشده است.

مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در لالب باغملک

گفتنی است، چند روز قبل فرماندار باغملک خوزستان از شیوع موارد هپاتیت A در این منطقه خبر داد و گفت: در ۱ ماه گذشته، ۱۷ نفر از اهالی این روستای پرجمعیت به هپاتیت A مبتلا شده‌اند، که از این موارد تعدادی بستری شدند. اکنون نیز ۲، ۳ نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری و تحت درمان هستند. کلرسنجی روزانه در حال انجام است و آب شرب، مطلوب و سالم است. جداول روستا نیز لایروبی و شیر آهک‌پاشی انجام شده است. تا اطلاع ثانوی مدارس تمام مقاطع تعطیل شده‌اند و برای تمام گروه‌های زیر ۱۶ سال نیز تقاضای انجام واکسیناسیون هپاتیت A کرده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: علوم پزشکی ، هپاتیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار