رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی:

موتور‌های ۴ زمانه شناور‌ها جایگزین موتور‌های ۲ زمانه می‌شود

سید مرندی گفت: ۷ هزار دستگاه موتور ۴ زمانه شناورهای دریایی جایگزین موتور‌های ۲ زمانه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک سید مرندی رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی در مراسم امضای ۲ قرارداد سرمایه‌گذاری تأمین و تحویل ۱۰ فروند شناور ، با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد شده زمینه ساز رشد و پیشرفت و توسعه صنعت حمل و نقل دریایی به شمار می‌رود گفت: امروز خوشحال هستم که این قرارداد در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی به امضا رسیده است.

او توضیح داد: در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت دریایی توانسته ایم به پیشرفت‌های زیادی برسیم به طوری که قرارداد ساخت ۱۵۸ فروند شناور از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در این حوزه پیش‌بینی شده به مرحله طراحی رسیده و امروز قرارداد ۲۶ فروند از این شناور‌ها منعقد می‌شود و ساخت چهار فروند شناور هم آغاز شده است.

سید مرندی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی این شناور‌ها را آغاز کنیم.

سید مرندی همچنین به جایگزینی شناور‌های نو به جای شناور‌های فرسوده هم اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر و دریا نوردی در این بخش اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده به طوری که ۴۵۰۲ فروند شناور با طرح دولت و اقدامات اقتصادی جایگزین خواهمد شد که در واقع شناور فلزی جایگزین شناور دیگر می‌شود؛ که این شناور‌ها مصرف سوخت بسیار کمتری دارد.

او با اشاره به طرح جایگزینی ۹۰ فروند شناور استیجاری گفت: با تحرکی که در مجموعه صدرا آغاز شده است، امیدواریم شاهد تردد شناور ساخت داخل با پرچم کشورمان  باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی همچنین از جایگزینی موتور‌های چهار زمانه شناور به جای موتور‌های ۲ زمانه گفت و افزود: هفت هزار دستگاه موتور در گام اول در این حوزه جایگزین می‌شوند.

سیدمرندی تأکید کرد: اگر اقتدار دریایی در همه جوانب مدنظر باشد در توسعه و اقتصاد دریامحور رشد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار