سیل زدگان بوشهر ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض گرفتند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل آذر در گناوه، دیلم و دشتستان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمید حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در حادثه سیل ۱۶ آذر، هزار و ۳۸۸ واحد مسکونی شامل ۶۲۱ واحد احداثی و ۷۶۷ واحد تعمیراتی در شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان دچار خسارت شدند.

او افزود: با تمهیدات صورت گرفته ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی، و تعمیر ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل در استان بوشهر آغاز شده‌است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری، ۱۵ میلیون تومان برای اماکن روستایی و تجاری و برای تامین لوازم زندگی و معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض به خسارت دیدگان از این سیل پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری عنوان کرد: برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری ۱۰۰ میلیون تومان و واحد‌های مسکونی روستایی ۸۰ میلیون تومان و برای تعمیر واحد‌ها نیز ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره ۱۵ ساله تعلق می‌گیرد.

از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی چه خبر؟

او با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: از ۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در ۸۲۳ روستا و آبادی ۴۳هزار و ۸۹۰ واحد در این استان مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی شده‌است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مجموع واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان، ۴۳ درصد واحد‌های مسکونی باقی مانده‌است که طبق برنامه ریزی، تا سال ۱۴۰۶ باید ۷۰ درصد کل واحد‌های روستایی مقاوم سازی شوند.

حیدری بریدی با بیان اینکه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در استان بوشهر آغاز شده‌است، گفت: براساس آمار‌ها ۵۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و این آمار از میانگین ۴۸ درصدی کشور بالاتر است.

او ادامه داد: همچنین سهمیه امسال مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان ۲هزار و ۵۰۰ واحد است که تاکنون هزار و ۴۵۰ واحد به بانک‌ها معرفی و از این تعداد نیز عملیات مقاوم سازی ۹۷۰ واحد مسکونی آغاز شده‌است.

۲۳۸ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول ساخته می‌شود

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تسهیلات مقاوم سازی امسال ۵۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض تعیین شده‌است.

حیدری بریدی ساخت واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول را از جمله دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: سهمیه استان بوشهر ۲۳۸ واحد مسکونی است که تاکنون عملیات اجرایی ۷۰ درصد این واحد‌ها به پایان رسیده است و بقیه نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

او بیان کرد: احداث ۴۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهر‌های دیلم، خورموج، دیر و بنک آغاز شده است و در قالب گروه‌های ساخت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ۶۰ سرمایه‌گذار در شهر اهرم مشارکت می‌کنند که تاکنون ۱۶ نفر مراجعه کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.