در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کندی اخذ تصمیمات شورای عالی بورس عامل ریزش بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر تصمیماتی که در شورای عالی بورس، شورای پول و اعتبار و سازمان بورس گرفته می‌شود به تاخیر نیافتد تعادل به بازار سرمایه باز خواهد گشت.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با تائید شورای پول و اعتبار با تاسیس شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها، اظهار کرد: ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر حکم به ممانعت از تصدی‌گری و افزایش سرمایه بانک‌ها در نهاد‌های مالی و شرکت‌ها را داده بود، اما قانونگذاران همین دوبند را به منظور حمایت از بازار سرمایه مستثنا کرد.

او افزود: این امر یک مسئله قانونی به حساب می‌آید هرچند که با سیاست‌های کلی مشابه اصل ۴۴ که در رابطه با واگذاری است، منافات داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مناسب‌ترین روش برخورد به منظور ایجاد تعادل در بازار سرمایه گذاری، چابک‌سازی و انعطاف به موقع سازمان بورس، شورای عالی بورس و شورای پول و اعتبار  به منظور اتخاذ یک تصمیم است.

آقا بزرگی بیان کرد:در حال حاضر در یک بازه زمانی هستیم که مسئولان باید سرعت لازم را  به منظور اخذ تصمیم  به خصوص  برای نهاد‌های مالی داشته باشند ، اگر تصمیم های اتخاذ شده توسط شورای پول و اعتبار  زودتر محقق می‌شد، نتایج بهتری را به دنبال خود می آورد.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: اگر تصمیماتی که در شورای عالی بورس، شورای پول و اعتبار  و سازمان بورس گرفته می‌شود به تاخیر نیافتد تعادل به بازار سرمایه باز می‌گردد،در اصل می‌توان گفت عامل آشفتگی های  این روزهای  بازار همین محقق نشدن بعضی از تصمیمات است.

آقا بزرگی در رابطه با صحبت‌هایی که اخیرا در رابطه کاهش دامنه نوسان صورت گرفته، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در شش ماه دوم سال در بازار سرمایه اتفاق افتاد حتی اگر تصمیمی هم گرفته شود که به نفع بازار باشد ممکن است جو  روانی بازار  را متشنج کند.

او بیان کرد: در رابطه با کاهش دامنه نوسان می توان  به دوران شاپور محمدی رئیس اسبق سازمان بورس و اقداماتی که قرار بود در این رابطه انجام دهد اشاره کرد که این تصمیم  سرانجام نه  تنها  محقق نشد  بلکه  به بدنه بازار  نیز آسیب رساند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نوسان هرچه بزرگ‌تر باشد سبب به تعادل رسیدن بیشتر  بازار سرمایه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار