جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین با اقدامات طرح چاوش

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، گفت: کاهش هزینه بهره برداری پست‌ها و جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین از مزایای اقدامات طرح چاوش در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی جوکار، مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، گفت: با استفاده از تپ چنجر‌های اتوماتیک ضمن تنظیم ولتاژ خودکار و بهبود پروفیل ولتاژ درفیدر فشار ضعیف، کاهش هزینه بهره برداری پست‌ها و جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین را در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: این تپ چنجر باید بتواند با تغییر در شرایط وجود بار ضمن اندازه گیری پارامتر‌های لازم مانند ولتاژ خط بصورت خودکار، تپ مناسب را انتخاب و ولتاژ را در شرایط استاندارد نگه دارد.

جوکار بیان داشت: حذف اعزام گروه‌های عملیاتی برای تعویض تپ ترانسفورماتور، پایش اندازه ولتاژ در صرفه جویی هزینه‌های بهره برداری از شبکه، کیفیت سرویس و افزایش قابلیت اطمینان از مزیت‌های اجرایی شدن این طرح است.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: در این پروژه انتظار می‌رود یک ترانسفورماتور توزیع با تپ چنجر قابل تغییر در بار طراحی شود به طوری که بتواند با اندازه گیری پارامتر‌های مورد نیاز از جمله ولتاژ ورودی وخروجی ترانسفورماتور، بارفیدر و پروفیل بار در طول فیدر‌های فشار ضعیف را محاسبه کرده ومتناسب با آن تپ مناسب را اعمال کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار