لیگ برتر انگلیس؛

ساوتهمپتون - آرسنال/ لشکر کشی توپچی‌ها برای انتقام از قدیس‌ها

رقابت‌های هفته بیستم فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  رقابت‌های هفته بیستم فوتبال  لیگ برتر انگلیس امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود. در مهمترین بازی‌ها آرسنال در زمین ساوتهمپتون به میدان خواهد رفت و منچسترسیتی نیز مهمان تیم وست بروم خواهد بود.

ساوتهمپتون – آرسنال

امشب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه ساوتهمپتون در ورزشگاه "سینت مری" میزبان تیم آرسنال خواهد بود. ساوتهمپتون در حال حاضر با ۲۹ امتیاز از ۱۸ بازی در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد و آرسنال نیز با ۲۷ امتیاز از ۱۹ بازی در رتبه یازدهم ایستاده است.

این ۲ تیم روز شنبه نیز در همین ورزشگاه در چارچوب دور چهارم مسابقات جام حذفی انگلیس به مصاف هم رفتند که ساوتهمپتون موفق شد با یک گل آرسنال را از پیش رو بردارد و راهی دور پنجم شود. گرچه میزبان در این بازی با خوش شانسی و با گل به خودی گابریل به پیروزی رسید، اما همان تک گل هم برای حذف قهرمان ۱۴ دوره جام حذفی کافی بود. حالا شاگردان آرتتا خیلی زود فرصت پیدا کرده اند انتقام آن شکست تلخ را از ساوتهمپتون بگیرند.

در بازی‌های رو در رو نیز کفه ترازو در لیگ به نفع توپچی‌ها سنگینی می‌کند. ساوتهمپتون از ۱۰ بازی آخر خود برابر آرسنال در لیگ تنها یک بار این تیم را شکست داده و در ۵ بازی برابر توپچی‌ها شکست خورده و ۴ دیدار ۲ تیم به تساوی انجامیده است. تنها پیروزی "قدیس ها" (لقب ساوتهمپتون) برابر آرسنال به دسامبر سال ۲۰۱۸ در خانه بر می‌گردد.

در این بازی آرسنال در تلاش خواهد بود تا برای اولین بار از ماه مارس سال ۱۹۹۷ در ۲ بازی پیاپی ساوتهمپتون را در خانه‌اش شکست دهد.

آرسنال در این دیدار تلاش خواهد کرد برای اولین بار از اکتبر سال ۲۰۱۸ در ۳ بازی پیاپی خارج از خانه در لیگ به پیروزی برسد.

ساوتهمپتون در این فصل در ۶ بازی خانگی گلی دریافت نکرده است، در حالی که در کل ۲ فصل گذشته به این آمار دست یافته بود.

آرتتا که فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی آرسنال را به لیگ اروپا رساند در این فصل و پس از حذف از دور رقابت‌های جام حذفی و اتحادیه، فقط باید در لیگ برای کسب سهمیه اروپایی بجنگد، هدفی که با توجه به جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی رسیدن به آن بسیار سخت است. اگر آرسنال در این دیدار شکست بخورد شاید بعد از فرانک لمپارد، آرتتا دومین مربی اخراجی یکی از تیم‌های بزرگ جزیره باشد.

در آن سوی میدان هم ساوتهمپتون راه یابی به رقابت‌های اروپایی را اولویت اصلی خود قرار داده است، این تیم با رسیدن به جمع ۶ تیم برتر انگلیس فقط ۳ امتیاز فاصله دارد و در صورت پیروزی برابر آرسنال می‌تواند موقتا تا رتبه ششم صعود کند.

ساوتهمپتون در بخش هجومی چندان قوی نیست. این تیم در ۶ بازی اخیر خود فقط یک پیروزی به دست آورده است، اما از طرف دیگر در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته و با احتساب دیدار روز شنبه در چهار بازی خانگی کلین شیت کرده است.

آرتتا که در بازی روز شنبه از چند بازیکن جوان خود استفاده کرده بود، این بار با تمام قوا به میدان خواهد آمد تا عملکردی به مراتب بهتر ارائه کند.

ساوتهمپتون در ۶ بازی اخیر خود در لیگ جزیره ۲ شکست ۳ تساوی و یک پیروزی داشته و آرسنال از ۶ بازی خود چهار پیروزی به دست آورده و یک شکست و یک تساوی داشته است.

نگرانی بزرگ اردوگاه آرسنال مصدومیت پیر امریک اوبامیانگ است، شرایط کاپیتان آرسنال برای این دیدار مشخص نیست. ضمن آن که پابلو ماری و دنی سبایوس غایب این دیدار خواهند بود.

منچسترسیتی – وست بروم

در دیگر بازی مهم امشب منچستر سیتی در خانه وست بروم به مصاف این تیم خواهد رفت.

سیتیزن‌ها که با ۳۸ امتیاز از ۱۸ بازی پس از منچستریونایتد در رتبه دوم جدول قرار گرفته اند در این بازی فرصت خواهند داشت تا با کسب ۳ امتیاز، از رقیب همشهری سبقت بگیرند و بار دیگر حداقل به مدت ۲۴ ساعت به صدر جدول تکیه بزنند.

با توجه به جایگاه وست بروم در جدول که با ۱۱ بازی از ۱۹ امتیاز در رتبه ماقبل آخر قرار دارد پیروزی در این دیدار برای شاگردان پپ گواردیولا دور از دسترس نیست.

سوابق دیدار‌های رو در روی این ۲ تیم حاکی از برتری مطلق سیتی برابر میزبان خود است. وست برومویچ پس از دسامبر سال ۲۰۰۸ در ۱۸ بازی لیگ برتر نتوانسته است منچستر سیتی را شکست دهد و برابر این تیم متحمل ۱۶ شکست شده و فقط ۲ بار آبی پوشان منچستری را متوقف کرده است.

منچستر سیتی ۶ بازی آخر خارج از خانه خود برابر وست بروم را با پیروزی پشت سر گذاشته است که طولانی‌ترین روند پیروزی این تیم برابر یک تیم لیگ برتری است.

منچستر سیتی پس از شکست ۵-۲ برابر لسترسیتی در دومین بازی این فصل، در ۱۶ دیدار فقط ۷ گل دریافت کرده و ۱۰ کلین شیت داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار