تا پایان دولت دوازدهم؛

۹.۵ میلیون نفر از روستاییان کشور به شبکه آب پایدار متصل می‌شوند

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان روستایی به شبکه آب پایدار متصل هستند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان صبح سه‌شنبه در سی و هشتمین هفته پوییش الف. ب ایران و افتتاح ۱۱ پروژه آب‌رسانی به روستاهای استان سمنان اظهار داشت: در هشت سال گذشته به‌طور متوسط سالانه یک‌میلیون و ۵۰ هزار نفر از اهالی روستاهای کشور به شبکه آب پایدار متصل شدند.

او بابیان اینکه درمجموع تاکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بهره‌برداران روستایی به این شبکه متصل هستند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم این رقم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه با تداوم اجازه مقام معظم رهبری برای برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی و تکمیل این طرح‌ها در مناطق روستایی در دستور کار است، تصریح کرد: بهره‌برداری از مابقی پروژه‌های اجراشده در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

اردکانیان در ادامه بابیان اینکه پیگیری و رفع مشکلات پروژه سد نمرود ازجمله اولویت‌ها و دغدغه‌های وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به روستاهای استان سمنان یک هزار و ۷۰۰ نفر از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار