علی نژاد: لزومی ندارد اعضای هیئت مدیره، فوتبالی باشند/ وزارت ورزش نقشی در تایید صلاحیت کاندیدا‌ها ندارد

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل مختلف صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان درحاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق اظهار کرد: در راستای برگزاری انتخابات فدراسیون ها، امروز مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزار شد که رقابت خوبی بین نامزد‌ها بود که ۳ کاندیدا انصراف دادند. در ابتدا به حیدری تبریک می‌گویم. برای مسیر ۴ ساله‌ای که در پیش دارد، آرزوی توفیق دارم و امیدوارم هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشته باشند. او در سال‌های اخیر به عنوان نایب رئیس و دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی مشغول به کار بوده است و شناختی که اعضای مجمع از او داشتند، سبب شد تا رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود.

او افزود: این فدراسیون به دلیل ارتباط داشتن با جان افراد، فدراسیون مهمی است و متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای معیشت ناجیان و حتی استخرداران دچار مشکلاتی شدند که نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان را ثبت کرده‌اند و کمک خواستند که بخشی انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در سال‌های گذشته، زحمات زیادی توسط میرسلیم و نوری کشیده و کار‌های بزرگی انجام شده است. یقین دارم که حیدری هم این راه را ادامه خواهد داد.

علی نژاد در مورد معرفی اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و این که ۴ عضو غیر ورزشی هستند، خاطرنشان کرد: هیئت مدیره با کمیته فنی فرق می‌کند و الزامی ندارد حتما فوتبالیست‌ها عضو هیئت مدیره شوند. در دنیا هم خیلی از اعضای هیئت مدیره کسانی نیستند که خودشان فوتبالیست بوده اند. کار فنی بر عهده کمیته فنی است و اداره باشگاه چارچوبی دارد. ما از افرادی استفاده می‌کنیم که بتوانند در حوزه‌های مدیریتی کمک کنند.  

او درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها تصریح کرد: واقعا خصوصی سازی فرآیند پیچیده‌ای است و اقدامات زیادی هم صورت گرفته که این ۲ باشگاه وارد بازار سرمایه شوند. روز گذشته جلسه معارفه پرسپولیس و هیئت پذیرش فرابورس انجام شد که این خبر خوبی است و ۱۴ بهمن هم جلسه مشابه آشنایی برای استقلال انجام خواهد شد.  

علی نژاد ادامه داد: ما کار‌های زیادی انجام دادیم و اقدامات متعددی برای افزایش سرمایه ۲ باشگاه انجام و ۲ استادیوم ورزشی به نام آن‌ها شده اند. نزدیک به ۷۱۰ میلیارد تومان برای هر ۲  باشگاه افزایش سرمایه داشتیم که در مجمع فوق العاده آن‌ها به تصویب رسید و هیئت پذیرش هم آن‌ها را تایید کرد. برند باشگاه‌ها قیمت گذاری و موضوعات مالی شفاف شدند و برنامه‌ها نوشته و بارگذاری شده اند.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص این که آیا ۳۰ درصد سهام باشگاه واگذار می‌شود، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم ۳۰ درصد باشد و ۱۰ تا ۱۵ درصد برای کشف قیمت واگذار می‌شود. این بر عهده هیئت پذیرش و خصوصی سازی است.  

علی نژاد در خصوص انتخابات فدراسیون شطرنج و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ۶ ماه گذشته، باید در شطرنج ثبت نام مجدد انجام دهیم و در مورد اتومبیلرانی هنوز وضعیت صلاحیت نامزد‌ها مشخص نشده است.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی باشگاه پرسپولیس بین رسول پناه و گل‌محمدی عنوان کرد: عملا به جا به جایی رسول پناه انجامید.  

علی نژاد درباره تایید صلاحیت نامزد‌های فدراسیون فوتبال عنوان کرد: مرجع تایید صلاحیت وزارت ورزش و جوانان نیست و ما نقشی نداریم.  

وی در پاسخ به این که انتخاب صدری به خاطر بدهی پرسپولیس به همراه اول بوده است، گفت: به هیچ وجه این طور نیست. صدری از مدیران خوشنام حوزه مخابراتی و علاقمند به پرسپولیس است. به خاطر سال‌ها مدیریت در حوزه کلان و اقتصادی بزرگ، می‌تواند برای درآمدزایی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار