راهکار جالب زنان مانمار برای ربوده نشدن توسط رقبا!

زنان قبایل ایالت چین میانمار برای جلوگیری از ربوده شدن توسط قبایل رقیب از راهکاری جالب استفاده می کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۱۰۰۰ سال است که زنان قبایل میانمار برای جلوگیری از ربوده شدن توسط قبایل رقیب اقدام به تاتو کردن تمام صورت خود می‌کنند. زنان قبایل برای کم کردن جذابیت صورت خود که مردان قبایل رقیب را به ربودن آن‌ها ترغیب می‌کرد دست به این کار می‌زدند.


بیشتر بخوانید


این رسم از سال ۱۹۶۲ توسط دولت میانمار ممنوع اعلام شد. با این حال اکنون زنان سالخورده‌ای هستند که هنوز آثار این تاتو‌ها روی صورت آن نمایان است.

به تازگی یک عکاس جوان تصاویری جالب از زنان این قبایل تهیه کرده است. «مارکو وِندیتِلی» ۳۲ ساله اهل ایتالیا با حضور در میان قبایل ایالت چین میانمار تصاویری جالب از زنانی قدیمی که روی صورت آن‌ها آثار تاتو است تهیه کرده است. این عکاس طی ۷ روز به قبایل دای، مون، ییندا، اوپا، مکان، نگایا سر زده است.

آقای وِندیتِلی در این باره گفت: «بسیاری از زنانی که من با آن‌ها صحبت کردم برای زشت کردن صورت خود به منظور جلوگیری از ربوده شدن توسط رقبا اقدام به تاتو کرده اند. برخی دیگر نیز برای آنکه نشان دهند مربوط به کدام قبیله هستند چنین کاری را انجام داده اند. ایالت چین یک مکان شگفت انگیز در کشور میانمار به شمار می‌رود.»

در یکی از تصاویر زنی دیده می‌شود که صورت خود را با نقاط کوچک خالکوبی پوشانده است. این رسم میان زنان در سراسر ایالت چین میانمار رایج بوده است و حدود ۶۰ طایفه وجود دارد که آن‌ها از سنت‌های خالکوبی مشابه برخوردار هستند. منشاء این خالکوبی‌ها ناشناخته است، اما این رسم از آنجا آغاز شد که بسیاری از زنان توسط پادشاهان مناطق همسایه ربوده می‌شدند.

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

راهکار جالب زنان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
تو قرن بيستم و آدم ربايي؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
میانمار همان کشوری نیست که مسلمانان را قتل عام اموالشان را غارت کردند
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۱۳:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خدا را شکر اسلام مقابل جاهلیت امد