فروغی: داوران جوان نیاز به کسب تجربه دارند/ پتانسیل داوری در ایران بالا است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در رابطه با قضاوت‌ها در لیگ برتر توضیحاتی بیان کرد.

رسول فروغی کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با قضاوت داوران در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: لیگ برتر امسال ما با سال‌های دیگر فرق زیادی دارد. ما امسال شاهد استفاده از تیم‌های داوری زیادی در مسابقات فوتبال بودیم که این حجم استفاده کردن از داوران در لیگ برتر خوب نیست. در حال حاضر شاهد این هستیم که داوران بین المللی هر ۶ یا ۸ هفته در لیگ برتر قضاوت می‌کنند و این موضوع که یک داور بین المللی بازی هفته دوم را سوت بزند و برای نمونه بازی بعدی را در هفته دهم سوت زنی کند، باعث بی کیفیت شدن قضاوت‌ها خواهد.

او گفت: این موضوع که از داوران جوان در لیگ برتر استفاده کنیم خوب است، اما مشروط به این که این عزیزان در کنار داوران خوب و بین المللی ما باشند تا پخته شوند. در لیگ برتر امسال شاهد بودیم در یکی از بازی‌ها داوری قضاوت را بر عهده داشت که سال اول داوری خود بود. نکته جالب این داوری این بود که کمک داور این بازی، اولین بازی لیگ برتر خود را پشت سر می‌گذاشت. متاسفانه این اتفاقات به تیم‌ها و دپارتمان داوری ما لطمه وارد می‌کند.

وی در خصوص داوری‌های تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: من اسم این موضوع را اشتباه داوری می‌گذارم. صد در صد در بازی‌های تیم ذوب آهن اشتباه داوری شده است و من هم معتقد این اشتباه داوران هستم. گلی که ذوب آهن در مقابل نفت مسجد سلیمان به ثمر رسید صد در صد به اشتباه آفساید اعلام شد. کمک داور این بازی یکی از داور‌های خوب لیگ برتری بود که بعد از بازی ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان از جامعه داوری ایران خداحافظی کرد. امیدوار هستم چیدمان داوری را طوری کنند که پتانسیل داوری کشورمان دیده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار