کمبود واکسن کرونا در آمریکا/ کمتر از نیمی از شهروندان حاضر به تزریق واکسن هستند

مقامات بهداشتی در ایالت‌های مختلف آمریکا از کمبود واکسن کووید ۱۹ ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، برنامه واکسیناسیون کرونا در آمریکا شروع شده است، اما سرعت این کار کم است. مراکز تزریق واکسن با مشکل کمبود واکسن مواجه هستند.

کارشناسان درباره این مسئله به شدت هشدار می‌دهند. برای نمونه مسئول یکی از مراکز واکسیناسیون در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا می‌گوید در هفته پنجاه هزار دوز واکسن کرونا نیاز است، اما اگر خوش شانس باشیم فقط به ده هزار دوز واکسن کرونا دست می‌یابیم، یعنی فقط یک پنجم واکسن موردنیاز مرکزی که اداره اش با من است. مرکز ما به هیچ وجه قادر نیست واکسن موردنیازش را تامین کند.

در ایالت لوئیزیانا، فرماندار این ایالت تصمیم گرفته است سیاست واکسیناسیون گسترده اجرایی نشود، زیرا واکسن کرونا به اندازه کافی وجود ندارد. در ایالت فلوریدا نیز مسئولان بیمارستانها، قرار‌های مربوط به تزریق واکسن کرونا را لغو کرده اند، زیرا واکسن کرونا به این مراکز نرسیده است.

در بخش‌هایی از ایالت تگزاس نیز مردم ساعت‌ها برای دریافت واکسن کرونا در صف می‌مانند. شمار زیادی از کارکنان بخش درمانی در مناطق مختلف آمریکا در سخنان خود در گفتگو با سی ان ان پیامی واحد را منتقل کرده اند مبنی بر اینکه نه تنها کمبود واکسن مشکلی جدی برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی است بلکه ارائه نشدن اطلاعات مربوط به واکسن کرونا از جانب دولت فدرال امریکا مشکلی جدی است.

به گفته کادر درمانی در آمریکا، وجود یک برنامه‌ی دولت فدرال می‌تواند به رویکرد معیوبی پایان بدهد که در ایالت‌های مختلف اجرا می‌شود به طوری که در حال حاضر، هر یک از ایالت‌ها و مناطق به دنبال قواعد و مقررات خودشان برای اجرای طرح واکسیناسیون می‌گردند.

مشکل دیگر موجود در آمریکا، مخالفت بیشتر مردم این کشور با تزریق واکسن کروناست. نظرسنجی جدید انجام شده در این کشور نشان می‌دهد تنها ۴۷ درصد از شهروندان با تزریق فوری واکسن کووید ۱۹ موافق هستند.

آمریکا بدترین آمار شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان داراست. تاکنون ۲۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تن در این کشور به این ویروس آلوده و از این میان، ۴۲۹ هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت بایدن وعده داده است در ۱۰۰ روز نخست کاری خود تمرکز خود را بر مبارزه با همه گیری کرونا قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ای بابا
۱۷:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام.اولویت واکسن کرونا برای خـــــــــــــــــــانواده کادر درمان ضــــــــــــــــــــــــروریست!!!!
آخرین اخبار