در تربت حیدریه اجرا شد؛

طرحی برای کاهش خسارات وارده از سوی حیوانات به مزارع کشاورزی

طرح محیط یار مزرعه با هدف کاهش خسارات وارده از سوی حیوانات به مزارع کشاورزی در تربت حیدریه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در بازدید از طرح محیط یار در تربت حیدریه گفت: طرح محیط یار مزرعه علاوه بر اینکه راهکاری موثر برای مدیریت خسارات وارده از سوی حیات وحش به مزارع کشاورزی است، شیوه‌ای ارزشمند برای جلب مشارکت بخش خصوصی و روشی هدفمند برای مشارکت زیست بومی و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی مردم منطقه است.

او افزود: از آنجا که زیر بنای طرح "محیط یار مزرعه" بر مفاهیم الگوی مثلث توسعه اقتصادی و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در سایه تعامل ارکان حاکمیتی با فعالان بخش خصوصی تکیه دارد لذا این طرح یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های عملیاتی در استان است که در حال پیگیری بوده و به نظر می‌رسد الگویی مناسب برای دیگر نقاط کشور باشد.

بیشتر بخوانید


علی رستمی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: توسعه اقتصادی با نگاه صیانت از محیط زیست باید جدی گرفته شود.

او افزود:سیاست‌های اقتصادی ما همگام با حفظ محیط زیست بوده و با این هدف رعایت همه دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های ابلاغی از سوی این سازمان همواره مورد تاکید مسئولان بوده است.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: وظیفه قانونی و همگانی همه شهروندان حفاظت از محیط زیست است و از روند پیشرفت طرح پایلوت "محیط یار مزرعه" درشهرستان رضایت داریم.


انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.