میرفخرالدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهترین روش نمره دهی به دانشجویان ارزیابی آن‌ها در طول ترم است

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: جهت جلوگیری از تقلب در امتحانات بهترین روش برای ثبت نمرات پایانی ارزیابی دانشجویان در طول ترم است.

حیدر میرفخرالدینی، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اندیشیدن تدابیر مربوطه تا حداقل ممکن تقلب را در امتحانات مجازی پایان ترم را کاهش داده است.

او افزود: اینکه بگوییم بطور کامل تقلبی در امتحانات پایان ترم دانشجویان اتفاق نیفتاده درست نیست؛ یعنی این آمار به هیچ عنوان به صفر نمی‌رسد، اما امسال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این موضوع به عنوان یک مسئله جدی گریبانگیر ما نشده است.

میرفخرالدینی تصریح کرد: برای برگزاری امتحانات پایان ترم ۳ تیم نظارتی متشکل از کارشناسان مرکز اصلی، استادان و نیرو‌های ستاد به صورت ناشناس وارد سایت مجازی دانشگاه در زمان امتحانات دانشجویان شده بودند تا تقلب‌ها را کنترل کنند.

او با بیان اینکه در زمان امتحانات پایان ترم به صورت محدود به اندازه دو ساعت در روز با قطعی برق و نبود اینترنت مواجه شده بودیم، تاکید کرد: این عوامل به عنوان مسائل حاد در طول امتحانات گریبانگیر دانشجویان شده بود.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره وضعیت تقلب‌های مجازی، گفت: بهترین نحوه نمره دهی توسط استادان در شرایط کنونی و برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم ارزیابی دانشجویان در طول ترم است تا به اینصورت با توانایی‌های دانشجو آشنا شده و در پایان ترم بتوانند براساس عملکردشان به دانشجویان نمره دهند.

میرفخرالدینی اضافه کرد: تمرینات طول ترم، پروژه‌های عملیاتی، کار در کلاس، حضور و غیاب، بررسی چهره‌های دانشجویان و ... بهترین شیوه برای ثبت نمرات پایان ترم دانشجویان است تا به اینصورت از میزان تقلب‌های پایان ترم کاسته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار