نظرسنجی فیسبوک برای اخراج همیشگی ترامپ!

شرکت فیسبوک در رابطه با ممنوعیت استفاده دونالد ترامپ از این پلتفرم، نظر مردم را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت نظارت بر محتوای فیسبوک در مورد تصمیم این شبکه اجتماعی برای منع همیشگی دونالد ترامپ از فیسبوک نظر مردم را خواستار شد. پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در ششم ژانویه در سال ۲۰۲۱ شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک به دلیل ترس از تشدید خشونت‌ها، دسترسی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به این پلتفرم  را مسدود کردند. مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت اعلام کرد زمان رفع ممنوعیت ترامپ در این شبکه اجتماعی مشخص نیست و تصمیم گیری در این خصوص به عهده هیأت نظارت پلتفرم گذاشته شد.

این شبکه اجتماعی حساب ترامپ را در اوایل این ماه به دلیل ناآرامی‌هایی که در پایتخت ایجاد کرد، به استناد دو پستی که در حساب خود منتشر کرد برای همیشه مسدود کرد. یکی از این فیلم ها شامل ویدئویی بود که در آن ترامپ به طرفداران خود گفته بود آن‌ها را دوست دارد و به دروغ ادعا می کند که انتخابات را از ما گرفته‌اند.

دونالد ترامپ

در همین راستا هیأت مذکور نظر مردم را درباره مجموعه‌ای از موضوعات و این ممنوعیت خواستار شده است مانند آنکه آیا تصمیم فیسبوک با مسئولیت‌های این شبکه اجتماعی در خصوص احترام به آزادی بیان همراستا است یا خیر. سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر ، یوتیوب و اسنپ چت نیز به مراتب علیه ترامپ اقدام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار