روغن گیاهی روغنی سلامت محور

مدیر تحقیقات یک واحد تولیدی دانش بنیان در یزد گفت: روغن گیاهی از روغن‌های سالمی است که در سبد غذایی خانوار‌ها جای گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  روغن‌های گیاهی از دانه‌های سبزیجات و میوه‌هایی که محتوی روغن هستند، به دست می‌آیند و از لحاظ ارزش غذایی نقش مهمی در سلامت مردم دارند. روغن‌های گیاهی سرشار از ویتامین E، اسید‌های چرب امگا-۳ و امگا-۶، چربی‌های غیر اشباع چند پیوندی و تک پیوندی و چربی‌های اشباع شده هستند که بدن برای محافظت و رشد سلولی به آن‌ها نیاز دارد.

از جمله روغن‌های گیاهی می‌توان به روغن زیتون، کنجد، نارگیل، آفتابگردان، سویا، روغن ذرت، روغن پنبه دانه، روغن نخل، روغن کانولا (کلزا) و روغن دانه کتان اشاره کرد.

روغن کنجد از سالم‌ترین و مفید‌ترین روغن‌های گیاهی

امین صالحی مدیر تحقیقات یک واحد تولیدی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با بیان این که روغن کنجد یکی از روغن‌های سالمی است که در سبد غذایی خانوار‌ها جای گرفته است گفت: روغن کنجد چند آیتم دارد. یکی از آیتم‌های آن مواد آنتی اکسیدانی است که می‌تواند باعث پیشگیری از خطر سرطان شود.

امین صالحی مدیر تحقیقات واحد تولیدی

صالحی با اشاره به این که روغن کنجد همچنین می‌تواند اثرات مطلوبی روی قند و چربی خون داشته باشد افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده روغن کنجد تا حدی می‌تواند باعث کاهش وزن هم بشود.

تولید روغن‌های ترکیبی سلامت محور برای بیماران دیابتی

محمد رضا احمدی رئیس هیئت مدیره یک واحد تولید روغن‌های گیاهی در یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با اشاره به اینکه متخصصان این واحد دانش بنیان توانستند یک سری روغن‌های ترکیبی با پایه کنجد درست کنند، گفت: برای اینکه این محصول، کیفیت مطلوب خود را داشته باشد، با کمک دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر روی بیماران دیابتی آزمایش شده است.

روغن گیاهی روغنی سلامت محور

صالحی مدیر تحقیقات این واحد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با بیان اینکه یک سری کار‌های تحقیقاتی بر روی روغن‌ها صورت گرفته افزود: اولین کاری که انجام شد این بود که روغن کنجد، روغن کانولا و همچنین مخلوطی از روغن‌های کنجد وکانولا را به عنوان یک محصول جدید به افرادی که مبتلا به دیابت بودند، داده شد.

دکتر صالحی با تاکید بر اینکه این افراد روغن‌ها را برای ۹ هفته مصرف کردند، گفت: البته این مطالعه بزرگ و پیچیده‌ای بود و تمامی این افراد که حدوداً ۱۰۲ نفر بودند، این روغن‌ها را مصرف کردند. اثری که مشاهده شد این بود که روغن مخلوط خوبی‌های هر دو روغن کنجد وکانولا را با هم داشت و حتی تا حدی نسبت به روغن‌های کنجد وکانولا بهتر هم عمل کرد.

بالاترین فن آوری روز دنیا در واحد تولید روغن در یزد

الهام حسین زاده مسئول کنترل کیفیت واحد تولید روغن گیاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با اشاره به این که در این مجموعه از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، گفت: با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تقلبات و ناخالصی‌های روغن تشخیص داده می‌شود تا روغنی با کیفیت به مشتری ارائه شود.

روغن گیاهی روغنی سلامت محور

شاداب جعفری مسئول فنی واحد تولید نیز با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های شرکت، دستگاه رندسیمن است افزود: با استفاده از این دستگاه مقاومت روغن را اندازه می‌گیریم و روغن‌های این کارخانه از پایداری بالایی برخوردار هستند.

رئیس هیئت مدیره این کارخانه نیز افزود: این واحد تولیدی در ده سال گذشته از طرف معاونت غذا، دارو و استاندارد استان یزد به عنوان واحد برتر شناخته شده است.

احمدی افزود: این شرکت تمام ایزو‌ها و استاندارد‌های اتحادیه اروپا را دارد و همین باعث شده تا بتواند مجوز صادرات به اتحادیه اروپا را داشته باشد.

روغن گیاهی روغنی سلامت محور

اشتغال زایی به همراه تنوع و کیفیت محصول

حامد زمانی مدیر داخلی واحد دانش بنیان تولید روغن‌های گیاهی با اشاره به این که در حال حاضر میزان تولید سالانه شرکت در حدود ۴ هزار تن است، گفت: این واحد برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

زمانی با تاکید بر این که این شرکت با بیش از ده سال فعالیت انواع روغن‌های گیاهی را تولید می‌کند، افزود: انواع روغن‌های سرخ کردنی و مایع مخلوط، روغن کنجد پالایش شده، روغن زیتون پالایش شده و روغن ذرت پالایش شده از جمله محصولات این شرکت است.

راه یابی به بازار‌های جهانی

مریم نیک طبع مدیر عامل واحد تولید روغن‌های گیاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با بیان اینکه این مجموعه تمام ایزو‌ها و استاندارد‌های روز دنیا را دارد، افزود: در حال حاضر درخواست‌هایی از طرف کشور‌های اروپایی مانند سوئد و دانمارک داریم که قبلا محصولاتمان به آنجا صادر می‌شده است.

مریم نیک طبع مدیر عامل واحد تولید روغن‌های گیاهی

خانم نیک طبع با اشاره به اینکه مدتی است، صادرات روغن منع شده افزود: در حال حاضر تمام تمرکز این مجموعه بر تامین نیاز داخل است تا سبد غذایی مردم از روغن محروم نشود.

تداوم طرح‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای

دکتر صالحی مدیر تحقیقات واحد تولید روغن‌های گیاهی در یزد با اشاره به این که هم اکنون این واحد درحال انجام کار‌های تحقیقاتی جدیدتری است، گفت: هدف شرکت در حال حاضر آن است که آیا روغن‌ها بسته به ژنتیک افراد می‌توانند اثر متفاوتی داشته باشند؟ از این رو تولید روغن‌هایی متناسب با ژنتیک افراد در دستور کار قرار گرفته است.

روغن گیاهی روغنی سلامت محور

محمد میروکیلی مدیر تولید این واحد تولیدی نیز با بیان اینکه قرار است به زودی دستگاه‌های جدیدی به خطوط تولید این شرکت اضافه شود، افزود: با اضافه شدن این دستگاه‌ها میزان تولیدات این شرکت تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

و حالا همت و تلاش شبانه روزی متخصصان و پرسنل این مجموعه تولید روغن‌های گیاهی ادامه دارد تا با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، علاوه بر تولید روغن‌های سلامت محور، تا سه ماه آینده ۳۰ نفر نیز به اشتغال این کارخانه اضافه شود.

گزارش از: عظیم زارع

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار