اهدای ۲۵ هزار تلفن همراه و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند کشور

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: ۲۵ هزار تلفن همراه و تبلت به دانش آموزانی که از این امکانات بی‌بهره هستند، اهدا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی باستان رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در نشست خبری گفت: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تبلت ندارند، که تکلیفی برای ما در سازمان بسیج دانش‌آموزی شد تا پویش نذر هوشمند راه‌اندازی شود.

او با اشاره به اینکه این پویش تا زمانی که دانش آموزی نماند که به دلیل نیاز به تبلت نتواند تحصیل کند، ادامه خواهد داشت افزود: دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا، ١٠ هزار مدرسه و منطقه شهری را ضد عفونی کرده و به تولید روزانه یک میلیون ماسک کمک کردند.

باستان بیان کرد: دانش‌آموزان همچنین ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در قالب پویش مواسات توزیع کردند که یک هزار و ۵۰۰ بسته آن در استان کردستان توزیع شده است.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه پویش دوم همکلاسی مهربان با هدف تامین نوشت افزار اسلامی برای نیازمندان راه‌اندازی شد گفت: در قالب این پویش ۳۱۴ هزار بسته لوازم التحریر تحویل دانش‌آموزان نیازمند شد که سه هزار و ۱۰۰ بسته آن در استان کردستان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

باستان افزود: پویش فرهنگی هم راه‌اندازی کردیم که در یکی از این پویش‌ها یک نامه الکترونیکی با عنوان آمریکا باید از منطقه برود را به امضا گذاشتیم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آن را امضا کردند.

او گفت: پویشی هم به مناسبت سالگرد قاسم سلیمانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز خطاب به هم‌نوعان منطقه مقاومت و فرماندهان آن برای انتقام اعلام آمادگی کردند.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه خواسته دانش‌آموزان در زمان انقلاب حضور و مشارکت آن‌ها در انقلاب اسلامی بود و امام راحل هم با دیدن این موضوع، خواستار حضور آن‌ها شد یادآور شد: اعتراضات دانش‌آموزی یکی از زمینه‌های رخداد ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب بود.

باستان تاکید کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده و همچنین این اقشار در جهادسازندگی هم برای جبران عقب ماندگی‌های دوران طاغوت سهم عمده‌ای را داشتند.

او با تاکید بر اینکه امروز هم دانش‌آموزان در المپیاد‌های ملی و جهانی نقش دارند افزود: حضور آن‌ها در مراحل مختلف نشان دهنده نگاه تمدنی آن‌ها بوده و نشان داده‌اند که می‌خواهند زمینه ساز انقلاب نوین اسلامی شوند.

باستان اضافه کرد: دانش‌آموزان امروز متدین، انقلابی، پاک دامن، مصمم، هوشیار، امیدوار، اندیشه ورز، شجاع، فداکار خوش بین، پرسشگر، منضبط و روشن بین هستند.

او یادآور شد: این سازمان در رابطه با ناهنجاری‌های محدودی که در مدارس دیده می‌شود کارگروهی تشکیل داده و در این راستا ۱۰ آسیب و نارسایی اجتماعی شناسایی شده است.

باستان با بیان اینکه از ۲ طریق به کاهش این آسیب‌های اجتماعی می‌پردازیم افزود: یکی از شیوه‌ها همکاری با معلمین، مشاورین و روحانیون است و در شیوه‌ای دیگر شبکه بسیج در همکاری با آموزش و پرورش از طریق گروه همسالان، از کمک دانش آموز بسیجی دلسوز و توانمندی برای اثرگذاری بر آن دانش آموز تحت تاثیر این آسیب‌ها بهره می‌گیرند.

تخصیص ۱۰۰ فقره تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به دانش آموزان کردستان یکی از خبر‌های خوشی بود که رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی در این نشست اعلام کرد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.