سرهنگ رجبی خبر داد؛

خشونت سایبری تهدیدی خاموش برای کودکان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به تشریح خشونت سایبری و اثرات مخرب آن بر روی کودکان پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره خشونت سایبری، گفت: خشونت سایبری عبارت است از هر رفتاری که باعث تعدی به آسایش و استقرار بدنی، روحی و عاطفی یک فرد یا گروه شود.

وی افزود: آن‌چه که خشونت مجازی را از دیگر انواع خشونت متمایز می‌کند این است که در این نوع از خشونت، آثار فیزیکی قابل مشاهده‌ای وجود ندارد، بلکه باعث شرایط ناپایدار روحی یا عاطفی می‌شود، در نتیجه این نوع از خشونت به خاطر تاثیرات روحی و روانی مخربی که بر جای می‌گذارد تفاوتی با خشونت فیزیکی ندارد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: در حقیقت وجه تمایز خشونت مجازی با دیگر انواع خشونت در سهولت ارتکاب آن است، به طوری که یک فرد می‌تواند به راحتی با جمع‌آوری اطلاعات از فرد یا افرادی دیگر مرتکب این نوع خشونت شده و منجر به تاثیر منفی گسترده‌ای شود.

وی با اشاره به موضوع شکاف دیجیتال والدین و کودکان، افزود: فاصله بیش از اندازه بین نسل قبلی و نسل فعلی در زمینهٔ آشنایی با فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌ها و تهدیدات آن‌ها؛ زمینه‌ساز وقوع برخی از پیامد‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی برای فرزندان و حتی والدین خواهد شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان داشت: برخی از این موارد شامل بلوغ ناقص یا زودهنگام کودکان، ناتوانی والدین در نظارت بر فرزندان، ناتوانایی در تربیت و راهنمایی فرزندان، افزایش امکان انحطاط اخلاقـی فرزندان است که باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار