نیروهای ویژه سوئد به مالی اعزام می‌شوند

سخنگوی ارتش سوئد از آغاز اعزام ۱۵۰ سرباز سوئدی برای همراهی با نیرو‌های اروپایی تاکوبا با هدف همراهی ارتش مالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش‌های سوئد و فرانسه جمعه اعلام کردند اعزام ۱۵۰ سرباز سوئدی برای همراهی نیرو‌های اروپایی تاکوبا که ماموریت آن‌ها همراهی ارتش مالی در جنگ است آغاز شده است و تا پایان این ماه نیز تکمیل می‌شود.

سخنگوی ارتش سوئد جمعه شب اعلام کرد بخش عمده نیرو‌های ما هم اکنون در مالی هستند.

سوئد که عضو ناتو نیست در مارس ۲۰۲۰ در پاسخ به درخواست فرانسه از تمایل به مشارکت در عملیات تاکوبا خبر داد. پارلمان سوئد در ماه ژوئن موافقت خود را برای اعزام ۱۵۰ نیرو و امکان پشتیبانی با ۱۰۰ نفر دیگر اعلام کرد. این ماموریت در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پایان می‌یابد.

نیرو‌های سوئد با سه بالگرد بلک هاوک در مناکا در منطقه لیپتاکو مالی در حوالی مرز نیجر و بورکینافاسو مستقر می‌شوند. بسیاری از گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش در صحرای بزرگ و القاعده در این منطقه مستقر هستند.

ژنرال آندرس لوفبرگ فرمانده نیرو‌های ویژه سوئد اعلام کرد وظیفه اصلی نیرو‌های ویژه سوئد اقدام به عنوان نیرو‌های واکنش سریع است؛ بنابراین هدف ما مشارکت، مشاوره و همراهی نیرو‌های امنیتی مالی است.

سرهنگ فدریک باربری سخنگوی ستاد مشترک ارتش فرانسه با تایید ورود نخستین نیرو‌های سوئدی اعلام کرد پایان ورود نیرو‌های ویژه سوئد به مالی برای دو هفته پایانی فوریه پیش بینی شده است.

جمهوری چک و استونی هم پیش از این نیرو‌های خود را برای تاکوبا اعزام کردند. تاکوبا متشکل از یگان‌های ویژه به دنبال آموزش ارتش مالی و گسترش مشارکت در مبارزه با تروریسم است که فرانسه از هشت سال پیش در ساحل آفریقا آغاز کرده است.

سوئد پیش از این هم از طریق نیرو‌های سازمان ملل در مالی موسوم به مینوسمابا ۲۱۵ نظامی حضور داشت. با وجود حضور نیرو‌های بارخان فرانسه در مالی و همچنین ۱۳ هزار سرباز مینوسما و نیرو‌های مشترک گروه ۵ ساحل، کشور‌های منطقه همچنان با حملات مداوم و مرگبار تروریست‌ها رو به رو هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش سوئد ، ارتش مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار