بورل: امیدوارم واکسن اسپوتنیک هرچه سریعتر در دسترس اتحادیه اروپا قرار گیرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونای ساخت روسیه هرچه سریعتر به کشورهای اتحادیه اروپا برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در جریان سفر خود به مسکو ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونای ساخت روسیه هرچه سریعتر به کشور‌های اتحادیه اروپا برسد.

بورل در این سفر ضمن تبریک به کشور روسیه برای ساخت موفقیت‌آمیز واکسن کرونای اسپوتنیک اعلام کرد: «امیدوارم هرچه سریعتر این واکسن به کشور‌های اتحادیه اروپا برسد.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخشی از سخنان خود گفت: «من به روسیه برای پایان موفقیت‌آمیز این واکسن تبریک میگویم. این واکسن برای بشریت مهم است، زیرا ابزار مبارزه با ویروس کرونا را قویتر خواهد کرد.»

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش به چاپ مقاله‌ای درباره این واکسن در مجله lancet اشاره کرد و گفت: «امیدوارم هرچه سریعتر واکسن روسی از سوی آژانس دارویی اروپا تأیید شود تا در کشور‌های اتحادیه آن را استفاده کنیم.»

مجله پزشکی لانسِت The Lancet از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی، در مقاله خود اثربخشی واکسن روسی اسپوتنیک را ۹۱.۶ درصد عنوان کرده و سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرده است.

کارشناسان از دانشگاه‌های استنفورد و هاروارد نیز این واکسن را تحسین کرده و اثر بخش دانستند.

پیش از این «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرده بود چنانچه واکسن روسی اسپوتنیک موافقت طرف‌های اروپایی و فرانسوی را کسب کند، ممنوعیتی برای استفاده نخواهد داشت.

مسکو برای صادرات این واکسن به کشور‌های دیگر یا تولید در خارج از روسیه، برنامه‌ریزی کرده است و بیش از ۵۰ کشور جهان برای خرید بیش از ۱.۲ میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده‌اند.

دولت روسیه به تازگی اعلام کرد که می‌تواند در اولین فرصت ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک را به اتحادیه اروپا تحویل بدهد.

این هفته دولت آلمان نیز از نهاد‌های نظارتی-بهداشتی اروپا خواست تا با تایید سریع واکسن اسپوتنیک، اجازه خرید این واکسن به دولت آلمان را بدهند. واکسن «اسپوتنیک وی» در موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار