امواج اینترنت در ۶۵ درصد روستا‌های خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۷۸ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که در حال حاضر، ۶۵ درصد آن‌ها متصل شده اند.

او افزود: روستا‌های متصل شده به شبکه ملی اطلاعات، ۷۸ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


بهی بیان کرد: ۱۹۳ روستای استان، دارای اینترنت خانگی هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در استان، ۸۸ درصد است و تلفن ثابت نیز دارای ضریب نفوذ ۱۱ درصدی در استان است.

او با اشاره به رشد فیبر نوری در استان عنوان کرد: ۴ هزار و ۴۸۵ کیلومتر فیبر نوری در استان وجود دارد که از ابتدای دولت، رشد هزار کیلومتری را در این حوزه شاهد بوده ایم.

بهی از اتصال هزار و ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در زمان بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد: مدارس روستا‌هایی که به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند، پس از اتصال روستا به شبکه، اینترنت دریافت خواهند کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، در جهت تحقق عدالت آموزشی و دسترسی همگان به آموزش انجام شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
کاش سرعت هم بیشتر بشه