صدور بیش از ۱۰ هزار جلد گذرنامه برای متقاضیان خروج از کشور

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان، از امکان استعلام وضعیت خروج از کشورِ افراد دارای گذرنامه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به کاهش چشمگیر تقاضا برای صدور گذرنامه در طول چند ماه اخیر، گفت: علیرغم اینکه هرساله در آستانه ماه‌های محرم و صفر، آمار تقاضای صدور گذرنامه بالا بود، ولی امسال با شیوع گسترده ویروس کرونا و همه گیری این ویروس در سراسر جهان و به تبع آن برگزار نشدن همایش عظیم پیاده روی اربعین، این تقاضا در حال حاضر کاهش یافته و نسبت به پارسال در این استان ۹۲ درصد روند نزولی داشته است.

او افرود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۰ هزار و ۳۹ جلد گذرنامه برای متقاضیان خروج از کشور در دفاتر پلیس + ۱۰ صادر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: فرایند صدور گذرنامه، از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +۱۰ تا تحویل به متقاضیان، یک هفته زمان بر است و این مدت زمان نیز به دلیل طولانی شدن مراحل ضدعفونی در اداره پست به طول می‌انجامد.

این مقام مسئول بیان داشت: متقاضیان می‌بایست، توجه کنند که مدت اعتبار گذرنامه کمتر از ۶ ماه نباشد و کسانی که قصد اقدام برای اخذ یا تمدید گذرنامه دارند این روند را فراموش نکنند.

سرهنگ روانبخش به افرادی که گذرنامه آن‌ها به هر دلیل مفقود شده است، گفت: افرادی که به هر دلیل گذرنامه شان مفقود شده است، می‌توانند پس از گذشت ۶ ماه از اعلام مفقودی برای صدور مجدد اقدام کنند.

او با بیان اینکه با الکترونیکی شدن روند صدور گذرنامه، امکان جعل و تقلب در این فرایند به حداقل رسیده است، تاکید کرد: لازم است هموطنان از قرار دادن گذرنامه در همجواری دستگاه‌های دیجیتالی خودداری کنند؛ چرا که در گذرنامه شناسه‌ای به شکل تراشه وجود دارد که ممکن است هم جواری با دستگاه‌های دیجیتالی این شناسه را مخدوش کند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از امکان استعلام وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با فراهم شدن این امکان افراد می‌توانند با نصب نرم افزار " پلیس من" به راحتی از وضعیت گذرنامه، اعتبار گذرنامه، پرداخت عوارض خروج از کشور اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار