خرسندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان متقلب امتحان شفاهی می‌گیرد

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: در صورت بروز هرگونه تقلب در زمان امتحانات مجازی حتما با دانشجویان برخورد می‌شود و از آن‌ها امتحان شفاهی گرفته خواهد شد.

سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تقلب‌های مجازی میان دانشجویان اظهار کرد: فضای مجازی به گونه است که باعث فراهم شدن فضای تقلب در میان دانشجویان می‌شود.

او افزود: دانشگاه امیرکبیر کارگروهی تشکیل داده و با تعیین یک نفر به عنوان مسئول نظاره گر کارگروه تقلب توانسته جلسات متنوعی را با استادان برگزار کند تا در این جلسه راهکار‌های مقابله با تقلب و کاهش آمار ناشی از آن به صورت گوناگون ذکر شود.

خرسندی تصریح کرد: وزارت علوم با ابلاغ دستورالعملی به دانشگاه‌های سراسر کشور خواستار نظارت‌های بیشتر مسئولان دانشگاهی بر تقلب‌های مجازی دانشجویان شده است تا آمار متخلفان در این زمینه شناسایی شود و بتوانیم در این راستا از طریق شورای انضباطی دانشگاه و وزارت علوم و پلیس فتا با آن‌ها بر خورد کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر در بحث امتحانات مجازی به خصوص تقلب‌های ناشی از آن به صورت کاملا جدی برخورد می‌کند و حتما دانشجویانی که این کار خلاف را انجام داده باشند حتما به شورای انضباطی دانشگاه معرفی خواهند شد.

خرسندی با بیان اینکه در ترم گذشته حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از دانشجویان تقلب‌های مجازی را انجام داده بودند، تاکید کرد: این دسته از دانشجویان در ترم گذشته به علت ارتکاب جرم دچار جریمه سنگینی شدند و در‌تر جاری تاکنون گزارشی در خصوص تقلب‌های مجازی دانشجویان به دست ما نرسیده است، اما به محض مشاهده حتما با آن‌ها برخورد قاطعانه‌ای صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: احتمال زیادی دارد که نتوانیم برخی از تقلب‌های مجازی دانشجویان را تشخیص دهیم، اما می‌توانیم به صورت غیر رسمی و با استفاده از افکار سنجی آماری در این زمینه به دست آوریم و همیشه به دنبال فرهنگ اعتماد و رعایت اخلاق حرفه‌ای در میان دانشجویان صنعتی دانشگاه امیرکبیر بوده ایم.

خرسندی بیان کرد: از طرف وزارت علوم و دانشگاه‌ها به استادان اطلاعیه‌ای صادر شده تا آن‌ها ارزشیابی در طول ترم دانشجویان را جدی بگیرند و بتوانند نمره نهایی دانشجویان را به راحتی ثبت کنند و با این راهکار در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در زمان امتحانات از جانب دانشجویان به سرعت متوجه تقلب‌های مجازی شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به دانشجویان خود اعتماد دارد و امیدواریم که فرهنگ تقلب مجازی به عنوان یک جرم جدی در میان آموزش عالی و دانشجویان مطرح شود تا در صورت نبود مسئولان نظاره گر در این زمینه خود دانشجویان بر اساس تعهد فردی و اخلاق حرفه‌ای دچار تقلب‌های مجازی نشوند، اما در صورت بروز هر نوع تخلفی رفتار جدی در مقابل این قشر انجام می‌شود.

خرسندی درباره نحوه رفتار با دانشجویان متقلب در زمان امتحانات مجازی گفت: دانشگاه به استادان این اختیار را داده تا هر جور که صلاح می‌دانند از دانشجویان امتحان پایان ترم به صورت شفاهی یا مکتوب بگیرند و تنها بر اساس نمره پایان ترم به ارزیابی دانشجویان نپردازند، اما به گفته معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر از دانشجویانی که در زمان امتحانات تقلب کرده اند حتما مجدد آزمون شفاهی گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار