از تشخیص تا درمان سرطان دستگاه گوارش

سرطان دستگاه گوارش که شامل معده و روده‌ها می‌شود بسیار رایج است که با تشخیص زودهنگام در مراحل اولیه قابل درمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیرحسین انتظاری متخصص  بیماری های داخلی گفت:استرس، تغذیه ناسالم، رژیم غذایی پرچرب و کم فیبر و بی تحرکی از عوامل بروز سرطان دستگاه گوارش هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات تشخیصی سرطان‌ها نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و با مراجعه زودهنگام می‌توان بیماری را تشخیص داد.

انتظاری افزود:با کاهش استرس و رعایت کردن رژیم غذایی مناسب می‌توان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.

او با اشاره به بحث غربالگری در تشخیص سرطان‌ها گفت:غربالگری در بعضی از سرطان‌های دستگاه گوارش وجود دارد که بر عهده پزشک و بیمار است که اگر انجام شود می‌توان از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد.

این متخصص داخلی افزود:از دیگر عوامل ابتلا به سرطان افزایش سن است و در جامعه امروزی نیز سن افراد رو به بالاست و همین نیز موجب بالارفتن آمار مبتلایان به سرطان می شود.

انتظاری با بیان اینکه سرطان معده غربالگری ندارد افزود: تشخیص این سرطان با پیدایش علائم خطر شکل می‌گیرد.

متخصص  بیماری های داخلی بیان کرد:افراد بالای ۵۰ سال با احساس هرگونه درد در معده باید آندوسکوپی انجام دهند و بیماری تشخیص داده شود.

او افزود:کم خونی، فقر آهن و کاهش وزنی که غیرقابل توجیه باشد از دیگر علائم سرطان است.

انتظاری گفت:این علائم لزوما به معنای سرطان معده نیستند و اگر بیماری این علائم را دارا باشد وضعیت به شکلی است که باید بررسی شود.

او در پایان گفت: مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند و رنج سنی این سرطان نیز بین ۴۵ تا ۶۰ سال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.