نقیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تلفات تالاب میانکاله به ۶ هزار و ۸۷ پرنده رسید/ کمبودی در عرضه واکسن نداریم

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از استمرار تلفات پرندگان تالاب میانکاله خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار ۶ هزار و ۸۷ پرنده تلف شده است.

بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تلفات در تالاب میانکاله رو به افزایش است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار حدود ۶ هزار و ۸۷ پرنده در تالاب میانکاله تلف شده است و تا زمان بازگشت پرندگان تلفات ادامه دارد.

او افزود: بازگشت چنگر‌ها تا اردیبهشت ادامه دارد، اما جمعیت آن‌ها به مراتب کمتر می‌شود.

نقیبی ادامه داد: با پسروی میزان آب و کاهش اکسیژن، برخی از بقایای گیاهی احتمال رشد باکتری و ایجاد سم در آن ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات مرغداران مبنی بر عدم کیفیت واکسن بیان کرد: تمامی واکسن‌ها اعم از تولید داخل و وارداتی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، مراحل طولانی را برای اجازه تولید و ثبت واکسن طی کردند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی افزود: اگر واکسن‌های تولیدی موثر نبودند، با حجم گسترده‌ای از تلفات و بیماری در کشور مواجه می‌شدیم.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه واکسن نداریم، گفت: علی رغم تمامی مشکلات ایجاد شده، اما در چند ماه اخیر کمبودی در عرضه واکسن نداریم.

نقیبی در پایان درباره آخرین وضعیت طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ تصریح کرد: گرچه قرار بود بسته بندی تخم‌مرغ اجباری شود و تمهیدات لازم در این زمینه گرفته شود، اما به دلیل شرایط آنفلوانزا و نگرانی در بحث قیمت این موضوع مدتی به تعویق افتاد که پیش بینی می‌شود بعد از عید با گذراندن پیک مصرف، موضوع بسته بندی اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار