راهپیمایی اهالی جولان اشغالی در اعلام پایبندی به هویت ملی سوریه

اهالی جولان اشغالی سوریه با برگزاری تظاهراتی سراسری بر پایبندی به هویت ملی سوریه و مقابله با توطئه‌های اشغالگران صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، اهالی جولان اشغالی در سی و نهمین تظاهرات اعتراضی خود علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، پایبندی به هویت ملی سوریه و تداوم روند مقابله با تمامی تصمیمات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جولان اشغالی تا آزادسازی آن را اعلام کردند.

مردم این منطقه اشغالی با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به تصمیم شوم الحاق توسط رژیم صهیونیستی، بر ادامه مقاومت، مبارزه و مقابله با تمام دسیسه‌های رژیم اشغالگر و ایستادن در کنار ارتش عربی سوریه تا آزادسازی کامل خاک جولان اشغالی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: به مناسبت سی و نهمین سالگرد اعتراض تاریخی و شجاعانه از سوی اهالی جولان اشغالی سوریه در سال ۱۹۸۲ به تصمیم شوم الحاق، به نسل پدرانمان که به هدف مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی این تصمیم تاریخی و شجاعانه را گرفته بودند، درود می‌فرستیم و به ملت سوریه و ارتش و رهبری کشورمان قول می‌دهیم که به میراث مبارزه قهرمانانه نسل پدرانمان وفادار بمانیم.

رژیم صهیونیستی این بخش از خاک سوریه را بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و تل‌آویو در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک ادعایی خود اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاکمیت همیشگی سوریه بر جولان اشغالی را با ۱۵۳ رای موافق تصویب کرد و از صهیونیست‌ها خواست که از بهره برداری بی رویه، نابودی و از میان بردن منابع طبیعی در جولان اشغالی و نیز اراضی فلسطینی از جمله قدس خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار