سعد حریری: کسانی که مانع تشکیل دولت می‌شوند، جلوی اصلاحات را می‌گیرند

نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد افرادی که مانع تشکیل دولت می‌شوند، جلوی انجام اصلاحات را خواهند بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، سعد حریری، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان در سخنانی اعلام کرد آن‌هایی که مانع تشکیل دولت می‌شوند، در واقع جلوی ایجاد اصلاحات را می‌گیرند.

حریری در ادامه گفت: مبارزه با فساد، با اصلاحی آغاز می‌شود که تضمین کننده استقلال دستگاه قضایی باشد.

او همچنین تصریح کرد: من با رئیس جمهور «میشل عون» ۱۶ بار از زمان به روی کار آمدنم دیدار کردم و او به من در دیدار دوم، فهرست نام‌هایی را داد که آن‌ها را مناسب می‌دید.

نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان در ادامه افزود: اتهام تجاوز به حقوق مسیحی‌ها را نمی‌توان به فرزندان مکتب رفیق حریری چسباند. ما دامی که ثبات در کشور نباشد و دولتی تشکیل نشود، هیچ کس – چه مسیحی‌ها و چه افراد دیگر- نمی‌تواند از حقوق خود برخوردار شوند.

رفیق حریری در بخش دیگری از سخنانش به مسأله ترور پدرش اشاره کرد و گفت: ما خواهان اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه در خصوص ترور رفیق حریری هستیم و باید سلسله ترور‌ها در کشور متوقف شود.

او همچنین گفت: ما نیازمند دولت متخصصین در لبنان به دور از حزب گرایی هستیم.

گفتنی است پس از اعلام حکم پرونده ترور رفیق حریری در دادگاه بین المللی لاهه، سعد حریری با پذیرش این حکم گفت: حقیقت امروز مشخص شده و تنها اجرای عدالت باقی مانده است.

قضات دادگاه بین‌المللی لاهه در رای خود در این پرونده، سلیم جمیل عیاش ملقب به «ابوسلیم» را مجرم شناختند و رای به تبرئه سه نفر دیگر (اسد صبرا، حسن حبیب مرحی و حسن عنیسی) دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار