معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی خبر داد ؛

پذیرش یک اثر از خراسان شمالی در جشنواره فجر صنایع‌دستی

محمدرضا قهرمانیان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از پذیرش یک اثر از این استان برای نمایش در این جشنواره خبر داد.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا قهرمانیان با اشاره به داوری و بررسی آثار دریافتی صنعتگران استان، گفت : درنهایت یک اثر برای نمایش و حضور در این جشنواره برگزیده شد.

او عنوان کرد: فرش دو روی روستای دویدوخ با ابریشم و رنگ طبیعی مورد داوری و پذیرش در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


او افزود : روستای دویدوخ در شهرستان راز و جرگلان به دلیل اشتغال اکثر ساکنان آن به هنر صنایع‌دستی و دست بافته‌ها و تولید فرش دو روی ابریشم، شهرت جهانی دارد.

از فعال بودن ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان خبر داد :حضور موفق هنرمندان استان در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، دریافت نشان‌های جهانی و ملی و نیز فروش مطلوب محصولات تولیدی می‌تواند موجب معرفی هر چه بیشتر صنعتگران و آثار هنری آن‌ها شود.

او بیان کرد: هم اکنون تعدادی از صنعتگران حوزه سفال، چرم و... در خراسان شمالی که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان‌ها ازجمله اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و... ارسال می‌کنند، در این حوزه موفق عمل کرده‌اند.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.