بولدوزر ۵۰ میلیارد ریالی قاچاق در لارستان توقیف شد/کشف آنغوزه‌های مسروقه ۶ میلیارد ریالی در نی ریز

مهم‌ترین حوادث ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بولدوزر ۵۰ میلیارد ریالی قاچاق در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان هنگام کنترل محور‌های ورودی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۱۲۶ راس گوسفند قاچاق در فارس کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف ۱۲۶ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال در محور کازرون-شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور کازرون-شیراز، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازدید از این خودروها، در مجموع ۱۲۶ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز که در حال انتقال به نقاط مرکزی کشور بودند کشف و در این رابطه ۳ نفر نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با تأکید بر اینکه ارزش گوسفند‌های قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

قاچاقچی با ۶۰ کیلو تریاک در پاسارگاد زمین گیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۶۰ کیلو تریاک که به طور حرفه‌ای در کپسول سی ان جی وانت نیسان جاساز شده بود، خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسارگاد حین کنترل خودرو‌های عبوری منتهی به این شهرستان، به یک وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی تخصصی از این خودرو، ۶۰ کیلو تریاک که در کپسول سی ان جی جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، ادامه داد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان را نخواهد داد.

کشف ۲۰ کیلو شیشه در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری پراید و کشف ۲۰ کیلو مایع شیشه در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پراید قصد انتقال مواد مخدر از شرق کشور به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا طرح مهار را در محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان نی‌ریز اجرا و موفق شدند خودرو پراید مذکور را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو مایع شیشه که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد، گفت: مواد مکشوفه از شرق کشور وارد شده است.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس به منظور برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

سرقت موتورسیکلت در آذربایجان و کشف در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمید‌رضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار دکرد: مأموران پلیس آگاهی قیروکارزین به منظور برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، هنگام سرکشی و استعلام وسایط نقلیه در پارکینگ‌های سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند.

او بیان کرد: ماموران پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که موتورسیکلت یاد شده دارای سابقه سرقت از استان آذربایجان غربی (شهرستان بوکان) است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازد مجهر کنند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۵ دستگاه سواری پژو و پراید که به صورت کاروانی حرکت می‌کردند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۷۰ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز کشف و در این رابطه ۷ متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده بوسیله کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

۳ سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، ۳ نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

توقیف وانت نیسان و کشف ۸۶ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۸۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شیراز، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کردند، عنوان داشت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت موتورسیکلت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای موتورسیکلت و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت موتور‌سیکلت اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ زراعتیان خطاب به شهروندان، گفت: پدیده سرقت ناشی از علل و عوامل متعددی از جمله عدم تجهیز وسایط نقلیه به ملزومات هشدار ایمنی و یا پارک خودرو و موتورسیکلت در نقاط تاریک و کم تردد است که امیدواریم شهروندان با بکار گیری هشدار‌های پلیسی از بروز هرگونه سرقت پیشگیری و وقوع جرائم مشابه را جهت بررسی، کشف و دستگیری سارقان سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و آن را اطلاع دهند.

کشف آنغوزه‌های مسروقه ۶ میلیارد ریالی در نی ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز از کشف یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیره آنغوزه مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال در نی ریز خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز بیان کرد: در پی وقوع سرقت شیره آنغوزه در یکی از محلات شهرستان نی‌ریز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارق اموال مسروقه را به شهرستان‌های داراب و اسهبان این استان انتقال داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص سارق را شناسایی و او را در مخفیگاهش در یکی از محلات نی‌ریز دستگیر کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه متهم اقرار کرد که اموال مسروقه را به داراب و استهبان انتقال داده است، گفت: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به آن شهرستان‌ها اعزام و در بازرسی از دو انبار، موفق شدند یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیره انغوزه مسروقه را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.