مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

واگذاری بیش از ۱۴ هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به ۴۰ مرکز مثبت زندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به آماده سازی ۴۰ مرکز مثبت زندگی جهت فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش، گفت: ۳۴ هزار  خانوار از خدمات این مراکز بهره‌مند خواهند شد.


او افزود: تعیین محل تأسیس مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان‌مستمری بگیر بهزیستی است که بر حسب محل سکونت مددجویان  هر مرکز ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد و این مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.


محمدی با بیان اینکه بیشترین مراکز مثبت زندگی در شهر زنجان به تعداد ۱۹ مرکز و واگذاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده مستمری بگیر است، ادامه داد:  تاکنون بیش از ۲ هزار بازدید از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی انجام گرفته است.


او گفت:ارائه متمرکز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT که تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش تردد‌های غیرضروری و در نهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب شود.

محمدی افزود: با راه اندازی هر مرکز حداقل ۵ فرصت شغلی جدید در استان زنجان  ایجاد می‌شود و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل توانسته اند از این فرصت بهره مند شوند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده‌محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت که تا کنون بر فرد معلول تمرکز داشت، نیاز‌های کل خانواده لحاظ می‌شود و از همین رو ایجاد این مراکز بیشترین بازدهی را برای حوزه توانبخشی به همراه خواهد داشت.


او در خصوص جلب مشارکت ها‌ی مردمی در این مراکز گفت: این مراکز می‌توانند با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی جلب مشارکت خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل‌ها این مبالغ را برای مددجویان همان مرکز هزینه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.