باقری کنی:

آمریکا فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم را ترور کرد

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آمریکا مبارز بزرگ حقوق ملت‌ها و فرمانده مبارزه با تروریسم را ترور کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «آیین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه، هدیه به دختران و پسران جهان» امروز (شنبه، ۲ اسفند) در دانشگاه تهران برگزار شد.

علی باقری کنی معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: از ابتکار بسیج اساتید برای ترجمه ۲۰ نامه سردار سلیمانی به ۲۰ زبان تشکر می‌کنیم.

او با بیان اینکه به نظر من دانشگاه تهران محل مناسبی برای برگزاری این آیین هدفمند است، افزود: دانشگاه تهران یکی از جلوه‌های برش‌های مختلف تاریخی انقلاب اسلامی است و برجسته‌ترین آن این است که دانشگاه تهران سعادت میزبانی پیکر شهید سلیمانی را داشت.

باقری ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد ابعاد وجودی بیشتری از سردار سلیمانی منتشر می‌شود. سردار سلیمانی چه چیز‌هایی را توانست کسب کند و ما کجا هستیم و چقدر از ایشان فاصله داریم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه بیان کرد: شهید سلیمانی مانند هر شخص دیگری دو برش شخصیتی داشت. یک برش، ویژگی‌های شخصی و فیزیکی ایشان بوده و برش دیگر شخصیتی و اخلاقی است که بعد ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی باعث متمایز شدن ایشان از سایرین شد.

او افزود: دشمنانی که سردار سلیمانی را هدف قرار دادند به خاطر شخص ایشان نبود، بلکه بعد شخصیتی ایشان مورد هدف دشمنان قرار گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار کرد: شخصیت افراد در یک بستر خاص شکل می‌گیرد. شخصیت سردار سلیمانی در بستر انقلاب اسلامی، انوار نورانی ولایت، ۸ سال دفاع مقدس و در ساخت مقاومت قوام پیدا کرده و ویژگی‌های آن تثبیت و نهادینه شد. اگر انقلاب، جنگ تحمیلی، جریان مقاومت و امام و رهبری نبودند این شخصیت نمود و بروز پیدا نمی‌کرد.

سردار سلیمانی مدافع حقوق ملت‌ها بود

باقری کنی بیان کرد: سنبل و نماد سردار سلیمانی بر ویژگی صیانت از حقوق انسانی که در قرآن آمده تاکید می‌کند. تلاش برای نجات انسان‌هایی که تعلق دینی، نژادی و هیچ رابطه‌ دیگری با ما ندارند فقط در سردار سلیمانی بود و یک نگاه قرآنی است.

او ادامه داد: سردار سلیمانی در نامه خود به دخترش فاطمه آورده است که برای نجات جان انسان‌هایی می‌رود که هیچ ربطی به ما ندارند. سردار سلیمانی مدافع حقوق ملت‌ها بود که کم به آن توجه شده است. بُعد دیگر شخصیت ایشان مبارزه با تروریسم است، آن وقت آمریکا که خود را مدافع حقوق ملت‌ها می‌داند، فرمانده مبارزه با تروریسم را ترور کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: سردار سلیمانی نمی‌گوید می‌روم می‌جنگم، چون دشمن ما هستند، بلکه شهید سلیمانی جنگید تا انسان‌ها را نجات دهد.

او یادآوری کرد: سردار سلیمانی آنقدر محبوب بود که وقتی از زندان فشافویه بازدید داشتیم متوجه شدیم که یکی از مجرمین عکس ایشان را در کنار تختش نگهداری می‌کند. این مسائل نشان دهنده شخصیت متعالی سردار سلیمانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.