رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

شدت ابتلای کرونا در مردان بیشتر از زنان است/ مردان بیش از ۶۵ درصد از مبتلایان به کرونا در تربت جام را تشکیل می‌دهند

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تاکنون موارد آلودگی، شدت ابتلا و مرگ‌ومیر در مردان بیشتر از زنان در تربت جام بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: مردان به دلیل مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی و اهمیت ندادن به سلامت خود بیشتر به کرونا مبتلا شده و با علائم شدیدتری مواجه شده اند.

او با اشاره به مهم‌ترین عواملی که در ابتلا و شدت بیشتر عوارض ویروس کرونا در مردان نقش بازی می‌کنند؛ افزود: تغذیه ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی و چاقی از دلایل مهم بیماری‌های غیر واگیر است که متأسفانه مردان را در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مقاومت پایین در مقابله با آن قرار می‌دهد. لازم است مردان برای محافظت از خود در مقابل کرونا و سایر عوارض بیماری‌های غیر واگیر به رفتار‌های ناسالم خود در دوره شیوع کرونا پایان دهند. هیچ‌چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی کمک نمی‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: هفته بین‌المللی سلامت مردان در امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا و شدت ابتلا و مرگ‌ومیر بیشتر مردان نسبت به زنان سبب شده است که این موضوع در صدر مسائل مطرح شده در این هفته قرار گیرد.

محمد افکار بیان کرد:در همه جوامع، مصرف دخانیات در مردان بسیار بیشتر از زنان است. سابقه مصرف دخانیات هنگام ابتلا به کرونا، علائم بسیار شدیدتر و کشنده‌تری ایجاد می‌کند، چرا که دود ناشی از دخانیات مانع از رسیدن اکسیژن به ریه‌ها می‌شود. به دلیل آسیب‌دیدگی و عملکرد نامناسب ریه‌ها در استعمال کنندگان مواد دخانی، این افراد با شدت و وخامت بیشتری تحت تأثیر این ویروس قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.