تهیه بانک اطلاعاتی در حوزه مواد شیمیایی استان قزوین

مدیر کل پدافندغیرعامل استان قزوین گفت: بانک اطلاعاتی انبار‌های مواد شیمیایی و دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه تهیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  محمد افشار مدیر کل پدافندغیرعامل استان در نشست شورای پدافند غیرعامل گفت: بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شده و تمامی الزامات مقابله با آن‌ها مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته است.

افشار افزود: راهبرد‌های کلانی را در حوزه پدافند غیرعامل استان استخراج کرده ایم که از جمله آن تهیه نقشه زیرساخت‌های استان و تهدیدات آن‌ها است.

وی همچنین گفت: کاهش آسیب پذیری پست‌های برق از جمله این راهبرد‌ها است تا با اجرای آن، تهدیدات مشابه حوادث خوزستان را نداشته باشیم و پیشگیری لازم را در این زمینه صورت گیرد.

مدیر کل پدافندغیرعامل استان افزود: امسال چهار جلسه پدافند غیرعامل استان با ۴۲ مصوبه برگزار شد که به جز ۲ مصوبه مابقی مصوبات اجرا شده است.

افشار اضافه کرد: تاکنون ۱۱ جلسه پدافند غیرعامل استان با حضور فرمانداران برگزار شده و در قالب کارگروه‌های ۱۳ گانه پدافند غیرعامل استان نیز ۶۳ جلسه تشکیل شده است.

مدیر کل پدافندغیرعامل استان افزود: همچنین در مدت یاد شده ۵۴ دوره آموزشی با ۹ هزار نفر ساعت زمان و ۲۳ همایش و ۱۲۳ رزمایش و چهار جلسه زیستی و دو جلسه مقابله با بیوتروریسم برگزار شده است.

وی با اشاره به ورود شورای پدافند غیرعامل به موضوع مقابله با کرونا، گفت: پارسال ۱۳ بهمن ماه اولین جلسه مرتبط با موضوع کرونا در جلسه قرارگاه زیستی استان قزوین برگزار شد و طرح‌های مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل پدافندغیرعامل استان اضافه کرد: تمامی زیرساخت‌های استان درجه بندی شده و در همین زمینه برای مقابله با خطرات احتمالی ۲۰ درصد از نانوایی‌های استان را دوگانه سوز شده اند تا اگر انرژی گاز از چرخه خارج شد بتوانیم از انرژی‌های دیگر استفاده کنیم.

افشار گفت: تفاهم نامه‌ای با شعبات بانکی منعقد شده است تا ۲۰ درصد از تمامی شعبات استان از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه‌های دریافت انرژی، از نیروی خورشید استفاده شود.

وی در ادامه به برخی از طرح‌های پدافند غیرعامل از جمله احداث انبار مرجع دارو در استان و تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبار‌های نفت اشاره کرد و آن‌ها را در دستور کار این دستگاه طی سال آینده دانست.

مسئول کارگروه بیولوژیک استان هم گفت: روستای حسین آباد تحت مراقبت‌های پزشکی، درمانی، تشخیصی و حمایتی است و نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌ها است.

نامدار افزود: به علت تردد ۱۱ استان از قزوین و وجود کارخانه‌های تولید کننده در این استان نیاز به دید پدافندی بیشتری داریم.

سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان هم گفت: با توجه به نگرش‌های درون و برون سازمانی فعالیت‌ها ستادی و شهرستانی، ذخیره سازی سوخت مورد نیاز، تقویت حفاظت فیزیکی در راستای پدافند غیر عامل صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار