وجود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در زندان‌های کرمانشاه

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمانشاه گفت : ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در زندان‌های کرمانشاه هستند که متاسفانه ۵۶ درصد آن ها بازگشت مجدد و دارای سابقه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمانشاه گفت : ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در زندان‌های کرمانشاه هستند که متاسفانه ۵۶ درصد آن بازگشت مجدد و دارای سابقه هستند ، ۸۰ درصد آن‌ها زیر دیپلم و هفت درصد زندانیان بی‌سواد هستند.

او بر نقش آگاهی و سواد در آمار زندانیان تاکید کرد و گفت : بی سوادی معضل بزرگی است و ۶۵ درصد آمار زندانیان ما زیر مقطع راهنمایی تحصیلات دارند که بر لزوم تحقیق بیشتر در زمینه ترک تحصیل در این استان تاکید می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمانشاه با اشاره به این موضوع که باید شرایطی فراهم شود که زندانیان به تفکر در مفاهیم فرهنگی سوق داده شوند، افزود: کار فرهنگی اهمیت بسزایی در بازگشت نداشتن زندانیان به زندان خواهد داشت و باید با توانمندسازی و بازسازی شخصیت زندانیان به این هدف بیاندیشیم که پس از خروج از زندان، مجدد بازنگردند.

او با تاکید بر استفاده از هنر و ابزار‌های هنری، افزود: ما باید با بهره برداری از هنر‌های مختلف مانند نقاشی، شعر و داستان‌نویسی، خوشنویسی، موسیقی و تئاتر، و نیز برپایی دوره‌های آموزش قرآن، ذهن زندانیان را آرام و به تفکر و تامل در مفاهیم دینی و زندگی ترغیب کنیم.

پوریانی ادامه داد: با ترویج هنر می‌توانیم زندانیان را جامعه‌پذیر کنیم و زندان‌ها را تبدیل به مجتمع‌های فرهنگی کنیم.

این مقام مسئول افزود: طی آماری که از مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ نفر زندانیان استان بعمل آوردیم حدود هزار نفر مهارت لازم شغلی را دارند، اما بدلیل نداشتن فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه اشتغال متاسفانه پس از آزادی گرایش به کار ندارند.

پوریانی گفت: استعداد‌های عظیمی در زندان‌ها هستند و پتانسیل اتفاقات بهتری وجود دارد. سازمان زندان‌ها تنهاست و قطعا با هم افزایی نهاد‌های مختلف می‌توانیم افق بهتری برای این مجموعه متصور شویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار